بختیار خلیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حجم کل مبادلات تجارت خارجی استان در سال گذشته چهار میلیون و 14 هزار تُن کالا به ارزش 6 میلیارد و 869 میلیون دلار بود.
وی اضافه کرد: کل حجم مبادلات تجارت خارجی استان سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی چهار درصد و از نظر ارزش ارزی هم 12 درصد افزایش یافت.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: کل صادرات استان سال گذشته یک میلیون و 974 هزار تُن به ارزش یک میلیارد و 984 میلیون دلار بوده است.
خلیقی یادآور شد: میزان صادرات سال گذشته استان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 96، از لحاظ وزنی 42 درصد و از نظر ارزش دلاری 85 درصد رشد پیدا کرد.
وی میزان واردات کالا در 12 ماهه سال 97 از مرزهای استان را 14 هزار تن اعلام کرد و گفت: ارزش کالاهای وارداتی 46 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن از نظر وزنی 79 درصد و از لحاظ ارزشی 34 درصد کاهش یافت.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: 2 میلیون و 27 هزار تُن کالا به ارزش چهار میلیارد و 839 میلیون دلار کالا سال گذشته در استان ترانزیت شده است.
خلیقی تاکید کرد: تزانزیت کالا در سال 97 نسبت به 96 از نظر وزنی 16 درصد و از لحاظ ارزشی 3 درصد کاهش پیدا کرد.
به گزارش ایرنا، مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.
گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.
گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.