بختیار رحمانی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این مدت 264 هزار و 509 نفر از طریق مرز باشماق وارد کشور شده اند.
وی با اشاره به اینکه در این 9 ماه 271 هزار و 364 نفر نیز از مرز باشماق خارج شدند، اضافه کرد: تعداد مسافران خروجی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات کردستان افزود: در این مدت 8 هزار و 685 خودرو نیز از مرز باشماق خارج شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته یک درصد کاهش دارد.
رحمانی پور به آمار صادرات استان در این 9 ماه نیز اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع یک میلیون و 437 هزار و 539 تُن کالا به ارزش یک میلیارد و 124 میلیون و 906 هزار و 146 دلار در از بازارچه و گمرکات استان صادر شده است.
وی تاکید کرد: صادرات انجام شده از لحاظ وزنی 48 درصد و از نظر دلاری هم 54 درصد نسبت به مدت مشابه آن درسال گذشته رشد داشته است.
مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.
گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.
گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.