ماموستا علی سبحانی در خطبه های نماز جمعه این هفته سروآباد اظهار داشت: هم اکنون حجاج سراسر جهان از هر نژاد و مذهبی برای به جای آوردن فریضه مهم حج گرد هم آمده و آداب و رسوم این فریضه بزرگ الهی را به جای می آورند تا اتحاد و یکدلی بین مسلمانان را به نمایش بگذارند.

وی افزود: ایام ذی الحجه ایام مبارکی است که خداوند متعال از آن به بزرگی یاد کرده و طاعات و عبادات پروردگار یکتا در این ایام دارای اجر و ثواب زیادی است به ویژه برای کسانی که در این روزها روزه می گیرند.

امام جمعه موقت سروآباد یادآور شد: خداوند متعال فریضه حج را بر مسلمانان واجب کرده و کسانی که توان مالی و شرایط آن را داشته باشند باید این فریضه مهم الهی را به جای بیاورند.

وی به گسترش دین مبین اسلام در جهان نیز اشاره کرد و گفت: امروز دین اسلام از شبه جزیره عرب به سراسر جهان گسترش یافته و در همه اقصی نقاط گیتی روز به روز به پیروان این دین بزرگ الهی افزوده می شود.

ماموستا سبحانی تاکید کرد: آنچه که در دین مبین اسلام به صراحت بیان شده و مورد قبول همه واقع شده این است که در نزد خداوند متعال هیچ انسانی برتر از دیگری نیست، مگر در تقوای الهی و این مهم عدالت و حقانیت اسلام را ثابت می کند.

وی به تحقیقات یکی از دانشمندان جهان کفر درباره پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: یکی از دانشمندان رومانی که کافر هم است در مورد زندگی پیامبر اکرم (ص) مطالعه کرده و کتابی با عنوان محمد، پیامبری که از نو باید شناخت نوشته است.

امام جمعه موقت سروآباد اضافه کرد: این دانشمند غربی در این کتاب به صفات و زندگی پیامبر اکرم (ص) اشاره کرده و می گوید دلیل گسترش دین مبین اسلام در سراسر جهان تواضع و فروتنی پیامبرش است.
وی با اشاره به در پیش بودن عید قربان از توانمندان جامعه خواست نذورات خود را تحویل کمیته امداد دهند تا در بین فقرا و نیازمندان واقعی جامعه تقسیم و توزیع شود.

۷۳۵۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.