به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید عبدالقادر حسینی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته سروآباد با اشاره به آیه 10 سوره حجرات افزود: خداوند متعال در آیه 'إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُواْ بَینَ أَخَوَیکمْ وَاتَّقُواْ اللَّهَ لَعَلَّکمْ تُرْحَمُونَ' مسلمانان را به محبت و دوستی با هم و ایجاد صلح بین یکدیگر سفارش می کند و آنها را از تفرقه و اختلاف نهی می کند.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نیز مسلمانان را به رحم و مروت نسبت به هم سفارش می کند و می فرماید، مسلمانان نباید نسبت به هم بغض و کینه و حسادت داشته باشند، چون همه عبد خداوند هستند و عبد خداوند نباید باهم اختلاف داشته باشند.
امام جمعه موقت سروآباد اضافه کرد: یکی از بزرگترین اعمالی که نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند و دارای ثواب عظیمی است، ایجاد شادی و خوشحالی در دل برادر دینی خود و اینکه غم و ناراحتی او را از بین برده و اگر بدهی سنگینی دارد به او کمک کنید.
وی افزود: دین مبین اسلام که کاملترین دین الهی است، مسلمانان را به وحدت، اتحاد، یکدلی و صلح و دوستی بین همدیگر سفارش می کند و راه پیروزی در برابر دشمنان و سعادت دنیوی و اخروی آنها را در این اصول بیان می کند.
وی در ادامه به گرمی هوا و کمبود آب اشاره کرد و گفت: صرفه جویی در مصرف آب در این ایام گرم برای برخورداری همه افراد جامعه از این نعمت الهی یک ضرورت است و همه خانواده ها باید در مصرف آن صرفه جویی کنند.
ماموستا حسینی در پایان شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفت و افزود: صداقت، دوری از تکبر و ریا و ساده زیستی از جمله فضایل و سجایای اخلاقی این امام بزرگوار بود که بهترین الگو و راه زندگی برای همه ما است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.