فرمانده انتظامی استان کردستان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جمعیت استان نسبت به کشور ۲.۱ و در جایگاه هفدهم قرار دارد، افزود: این استان در زمینه وقوع سرقت در رده ۲۷ قرار دارد اما بر اساس جمعیت انتظار می‌رفت در رده ۱۶ باشد که یک رتبه پایین تر هستیم.

سردار علی آزادی با بیان اینکه نیمی از جرائم و سرقت‌ها در مرکز استان اتفاق افتاده است، اظهار داشت: تصادفات ۲۳ درصد، نزاع و درگیری انفرادی ١٦ درصد، سرقت ٩ درصد، مفساد چهار درصد و مواد مخدر سه درصد جرائم و تخلفات را تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد:‌ ۴۷ درصد سرقت‌ها در شهرستان سنندج، ۹ درصد در قروه، هشت درصد در مریوان و هفت درصد در کامیاران رخ داده است.

سردار آزادی با تأکید بر اینکه رسانه ها نقش کلیدی را در فرهنگ سازی کاهش جرایم داشته اند، یادآور شد: در چهار ماهه نخست امسال، ۱۰۱ نفر جان خود را در تصادفات رانندگی در این استان از دست داده اند که در مقایسه با ۱۵۳ نفری که در مدت مشابه سال گذشته فوت شدند، شاهد ۳۴ درصد کاهش هستیم.

فرمانده انتظامی کردستان تاکید کرد:‌ میزان جرایم مالی در فضای مجازی ۶۱ درصد، جرایم اخلاقی ۳۰ درصد و سایر جرایم ۹ درصد بوده که شاهد ۳۰۰ درصد افزایش وقوع و ۲۵۰ درصد افزایش کشف در این حوزه ها بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه امنیت با وجود تهدیدات دشمنان برقرار است و اینکه اقدامات رسانه‌ها در راستای امنیت پایدار تعریف می‌شود،  با بیان اینکه اهالی رسانه در کنار پلیس هستند و هدف مشترکی را به همراه پلیس دنبال می‌کنند، افزود:‌ خبرنگاران مشکلات جامعه را به خوبی می‌بینند و پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند.

مدیرکل صدا و سیما کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه احساس امنیت بسیار مهمتر از امنیت عینی و نمودی است، گفت:‌ امنیت و سلامت نعمت‌هایی مورد غفلت است و مورد ناسپاسی هم قرار می‌گیرد.

جعفر عبدالملکی افزود:‌ فراموش می‌کنیم که امنیت کنونی مدیون نهادهای مختلفی است که در همکاری و هماهنگی با هم امکان ایجاد آن را دارند.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.