به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز سه شنبه در نشست کارگروه سواد رسانه بانوان فرهیخته استان قزوین با اشاره به اینکه فناوری های جدید با ورود به جامعه تحولات عظیمی بوجود آورده اند،افزود: با افزایش سطح دسترسی به رسانه ها و فضای مجازی ، آسیب های اجتماعی نوپدیدی در جامعه بروز و ظهور پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: ارتقای سواد رسانه ای می تواند نقش موثری در کاهش این نوع آسیب ها و استفاده هوشمندانه از اینترنت داشته باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه موثرترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی نوپدید ناشی از فضای مجازی و رسانه ها، آموزش های تخصصی وارتقای سطح سوادرسانه ای است،افزود: در این زمینه برگزاری دوره های آموزش سواد رسانه ای در محلات، مدارس و دانشگاه ها ضروری است.
وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی با خود در کنار فواید مختلف تبعات منفی نیز بدنبال دارند، خاطرنشان کرد: باید برای کاهش عوارض این حوزه سواد رسانه ای شهروندان بویژه جوانان و نوجوانان افزایش یابد.
بیدخام، نقش صدا و سیما را در فرهنگ سازی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: صدا و سیما به عنوان رسانه فراگیر می تواند نقش زیادی در گسترش سواد رسانه ای ایفا کند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به گسترش فناوری نوین در جامعه و استفاده افراد اعم از کودک 6 ساله تا فرد 80 ساله از گوشی های همراه، اظهار داشت: بر اساس همین استفاده فراگیر است که برخورداری از سواد رسانه ای به یکی از ضرورت های انکارنا پذیر جامعه تبدیل شده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.