به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده با اشاره به هفته ازدواج، اظهار کرد: ازدواج امری مقدس و یکی از اساسی‌ترین راهکارهای دوری از آسیب‌های اخلاقی بوده و در راس ارزش‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج ازدواج آسان در جامعه افزود: امروزه با سختگیری‌ها و مشکلاتی که در امر ازدواج پیش آمده این امر مقدس و حیاتی تحت شعاع مسائل دیگر قرار گرفته و اراده و خواست انسان به‌جای خواست خداوند در امر ارزش‌گذاری مبنا قرار گرفته و این نیاز فطری بشر در حصاری از قواعد سخت محبوس و زندانی شده تا آنجا که جوانان برای گریز از این قواعد، از ازدواج سرباز می‌زنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به راهکارهای انجام ازدواج آسان در جامعه گفت: اقدامات فرهنگی، سوق دادن نگرش خانواده‌ها در جهت اهمیت فوق العاده ازدواج فرزندان، اعطاء بینش به جوانان در جهت تلاش برای رفع موانع فرهنگی ازدواج، توجه دادن به خانواده‌ها در مورد صلاحیت تازه جوان‌ها برای ازدواج، نشان دادن راهکارهای ازدواج آسان، سعی در رفع ترس جوانان از ازدواج، توجه دادن به خانواده‌ها در خصوص آثار منفی مهریه سنگین، ترغیب خیرین برای کمک به ازدواج جوانان و ... از مهم‌ترین راهکارها برای ترویج ازدواج آسان در جامعه است.

ستوده، همکاری جهادی و همه‌جانبه نهادهای فرهنگی و خانواده‌ها را از مهم‌ترین عوامل ترویج ازدواج آسان عنوان کرد و اظهار داشت: می‌توان با پخش نمونه‌های عملی از ازدواج‌های آسان از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها ازدواج آسان را در بین خانواده‌ها و جامعه تبیین کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1229616
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.