مدیرکل راه و شهرسازی کردستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۱۷ هزار متر مربع (۷۱.۷ هکتار) اراضی شناسایی شده شامل اراضی در اختیار دستگاه های اجرایی ۹ شهرستان است که می توان در آن پنج هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی  احداث کرد.

محمدصدیق ثابتی با بیان اینکه بیشترین میزان این اراضی با ۲۴۲ هزار متر مربع با قابلیت ساخت یک هزار و ۴۰  واحد در کامیاران است، اضافه کرد: میزان اراضی شناسایی در سنندج با ۱۹۸ هزار متر مربع با قابلیت تخصیص ساخت یک هزار و ۱۲۸ واحد و سقز با ۱۴۳ هزار مترمربع  برای ساخت یک هزار و ۴۶۰ واحد در رتبه های دوم و سوم هستند.

وی یادآور شد: اداره کل راه و شهرسازی در انتظار ابلاغیه‌های وزارت برای ادامه اجرای این طرح است و اراضی شناسایی شده در شهرستان بانه نیز ۳۰ هزار متر مربع با قابلیت تخصیص زمین برای ساخت ۲۴۸ واحد و در مریوان شامل ۲۳ هزار متر مربع با قابلیت ساخت ۲۳۲ واحد مسکونی است.

ثابتی افزود: در این طرح دیواندره ۳۵ هزار مترمربع با قابلیت تخصیص ساخت ۴۵۰ واحد، دهگلان ۱۵ هزار مترمربع با قابلیت ساخت ۱۴۴ واحد و قروه هشت هزار متر مربع با قابلیت تخصیص زمین برای ساخت ۲۶۰ واحد شناسایی شده است.

طرح اقدام ملی با چشم انداز ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال های ۹۸ و ۹۹ است که در قالب آن ۲۰۰ هزار واحد از طرح در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در اراضی دولتی داخل شهرها، ۱۰۰ هزار واحد نیز در بافت فرسوده در قالب طرح بازآفرینی شهری احداث می‌شود.

در این راستا استفاده از ماده ۶ قانون ساماندهی زمین های دولتی نیز استفاده می‌شود که تا کنون در کشور یک هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی دولتی در داخل شهرهای کشور شناسایی شده است.

عید غدیر مصادف با ۲۹ مرداد سال جاری مراسم کلنگ زنی ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.