به گزارش ایرنا، حیدر علیپور دهکردی شامگاه شنبه در یکصد و هشتاد و یکمین نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: فرصت زیادی برای جذب و هزینه‌کرد اعتبارات بازآفرینی شهری وجود ندارد و به همین منظور شهرداری شهرکرد باید جذب و بهره‌مندی سریع‌تر از این اعتبارات را در دستور قرار قرار دهد.

وی افزود: شهرداری شهرکرد همچنین برای جذب سهمیه بیشتر قیر رایگان و یارانه‌ای و استفاده از آن در طرحهای توسعه شهری برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

علیپور دهکردی تصریح کرد: شهرداری شهرکرد به‌تازگی توانست در مراجع قضایی مالکیت خود را بر روی برخی زمین‌های تصرفی از سوی بعضی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری اثبات کند و به‌ طور یقین با بازگشت این زمین‌ها به شهرداری ، زمینه ارتقای وضعیت درآمدی و اقتصادی در شهرکرد فراهم و در راستای رشد طرحهای توسعه شهری اقدامات مطلوبی انجام خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: متاسفانه در ۳ سال گذشته شهرداری نتوانست از اعتبارات بازآفرینی شهری استفاده مناسبی داشته باشد.

فرهاد رئیسی دهکردی تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهرکرد برای جذب سریع‌تر سهم شهرکرد در اعتبارات بازآفرینی شهری به شهرداری کمک می‌کنند.

وی افزود: بررسی وضع موجود بافت فرسوده در شهرکرد و تلاش برای نوسازی آن در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

رئیسی دهکردی تصریح کرد: تشکیل و فعال شدن یک هیات سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از توان یک مشاور اقتصادی کارآزموده در شهرداری شهرکرد می‌تواند در تسریع روند توسعه‌ای مرکز چهارمحال و بختیاری مؤثر باشد.

به گزارش ایرنا، براساس قانون، دستگاه‌های اجرایی مختلف مانند شهرداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی موظف به احیای سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده هستند.

افزون‌ بر ۸۶ هکتار بافت فرسوده در شهرکرد وجود دارد که این فضا کمتر از ۲ درصد مساحت ۵ هزار هکتاری مرکز چهارمحال و بختیاری است.

شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.