مدیرکل میراث فرهنگی کردستان گفت: معرفی کردستان به عنوان پایتخت طبیعت گردی کشور از جمله اهداف رویداد بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی سال 2020 میلادی در استان کردستان است .

محسن علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه روستاها به عنوان پشتوانه غنی فرهنگی و اجتماعی، دربردارنده و حافظ بخش قابل ملاحظه‌ای از صنایع دستی، آداب وسنن، فرهنگ عامه، زبان و گویش، پوشاک و غذاهای بومی کشور به شمار می آیند، بهره‌مندی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود از مهمترین عوامل توسعه گردشگری کشور محسوب می شود .

وی افزود: با توجه به برگزاری "رویداد بین المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی در سال 2020" و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه، اقتصادی‌، فرهنگی و اجتماعی رویداد مذکور با هدف تقویت بنیان‌های اقتصادی و افزایش کسب و کار محلی و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام اقداماتی لازم است .

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان به اهداف این رویداد اشاره و اعلام کرد: معرفی استان کردستان به عنوان پایتخت طبیعت گردی کشور، معرفی فرهنگ و آداب رسوم بومی و حفظ و احیاء آن در روستاهای هدف گردشگری استان، حفظ محیط زیست و طبیعت بکر استان و ترویج گردشگری آگاهانه از جمله اهداف برگزاری این رویداد است .

وی همچنین رونق بازار گردشگری و توسعه استان به وسیله صنعت گردشگری، اشتغال زایی در روستاهای کردستان و استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی موجود در این روستاها را از دیگر اهداف رویداد بین المللی گردشگری روستایی 2020 عنوان کرد .

علوی به برنامه‌های در دست اقدام در راستای برگزاری هرچه بهتر این رویداد نیز اشاره و تصریح کرد: معرفی مقاصد جدید گردشگری (طبیعت گردی و گردشگری روستایی)، برگزاری رویدادهای گردشگری در روستاهای هدف گردشگری و همچنین برگزاری تورهای آشنایی (فم تور) در مناطق کمتر شناخته شده استان با آژانس‌های خارجی، توسعه اقامتگاه های بومگردی در مناطق روستایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستاهای گردشگری در ارتباط با صنعت گردشگری و بوم گردی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است .

وی همچنین توسعه گردشگری الکترونیک از جمله طراحی سایت‌های تخصصی، ساخت اپلیکیشن های سفر و گردشگری، فعالیت در فضای مجازی و اینترنت در راستای تبلیغ و معرفی جاذبه های گردشگری استان و ساماندهی اطلاعات گردشگری و ساخت پایگاه اطلاعات مکانی ( GIS ) گردشگری را نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ذکر کرد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.