احداث یک شهربازی مناسب و استاندارد برای کودکان و نوجوانان بیجار نیازی ضروری است که این امر از نگاه مسئولان ذیربط مفقود مانده و نیاز به توجه و همت بیشتری دارد.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، گردش و تفریح از نیازهای ضروری هر جامعه‌ای است و جامعه‌ای که اماکن تفریحی مناسبی نداشته باشد با معضلاتی روبه رو می‌شود که شاید رفع این مشکلات به آسانی امکان پذیر نباشد.

هرچه تعداد اماکن تفریحی در اختیار نوجوانان و جوانان بیشتر باشد، جوانان کمتر به سمت تفریحات ناسالم همچون مواد مخدر، سرقت، نزاع و ... گرایش پیدا می‌کنند.

احداث شهربازی برای بازی کودکان و تخلیه انرژی آن‌ها و ایجاد فضایی مفرح برای خانواده ها و رفاه حال آن‌ها از ضروریات زندگی شهری است.
امروز جای خالی شهربازی در شهرستان بیجار، با قدمت
۷ هزار سال بیش از پیش احساس می‌شود و بیشتر خانواده هایی که در بیجار زندگی می‌کنند از کمبود محیط های تفریحی، ظرفیت محدود خدمات و تجهیزات مراکز تفریحی و پارک های بازی مجهز و مدرن گله مند هستند.

اما رجوع به تاریخ نشان می دهد که شهرستان بیجار با جمعیتی بالغ بر ۸۹ هزار نفر از اولین شهرهای استان کردستان است که صاحب شهربازی شد.

شهربازی بیجار که در پارک شاهد این شهر قرار دارد، حال و روز خوبی ندارد و مردم این شهر بیش از هر زمانی نیازمند توجه مسئولین شهرستان به تجهیز دوباره این شهربازی فرسوده هستند.

اکنون این شهر فاقد مکانی استاندارد و در خور جهت بازی کودکان و بزرگسالان است و نبود این چنین مکانی همیشه حسرت و اندوه آینده‌سازان این دیار را در پی داشته است.

پارک الغدیر، پارک موزیکال آبی سراب، پارک ۱۵ خرداد و پارک شاهد از مراکز اصلی تفریحی و گردشگری در محدوده شهری بیجار هستند که در آن ها فقط به چند وسیله بازی فرسوده برای کودکان و نوجوانان همچون (تاب، سرسره و...) بسنده شده و خبری از تجهیزات مجهز و مدرن در این مراکز برای شهروندان بیجاری نیست و بر همین اساس می‌توان گفت که بیجار شهر بدون شهربازی است.

احداث یک شهربازی مناسب و استاندارد برای کودکان و نوجوانان بیجار نیازی ضروری است که این امر از نگاه مسئولان ذیربط مفقود مانده و نیاز به توجه و همت بیشتری دارد، زیرا عدم کمبود برنامه‌های فرهنگی و امکانات تفریحی زمینه ساز آسیب های اجتماعی در میان نوجوانان و کودکان است.

متاسفانه وسائل فرسوده موجود در شهربازی بیجار نیز خود خطر آفرین است و هر لحظه امکان حادثه ای جبران نشدنی برای کودکانی که به قصد بازی با این وسائل فرسوده راهی این مکان می شوند را دارد و این وسائل باید پیش از آنکه حادثه ناگواری را رقم بزند جمع آوری شود.

مهدی بیگ محمد پور شهردار بیجار، در گفت و گو با ایسنا در رابطه با اقدامات شهرداری بیجار جهت رفع این مشکل گفت: عملیات احداث این شهربازی از سال ۶۹ آغاز و سال ۷۱ به پایان رسیده است.

وی اظهار کرد: شهربازی بیجار در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار و در موقعیتی مناسب وجود دارد که شامل دستگاه های استخر قو، بشقاب پرنده، تاب بچه و بزرگسال، چرخ و فلک، سرسره مواج و کشتی صبا است.

وی با بیان اینکه فعالیت شهربازی بیجار از سال
۹۴ متوقف شده است بیان کرد: متاسفانه هیچ کدام از وسائل بازی این شهربازی به دلیل مستهلک و غیر استاندارد بودن قابل استفاده نیست.

شهردار بیجار با اشاره به سرانه فضای سبز در بیجار ادامه داد: سرانه فضای سبز در بیجار به ازای هر نفر
۵ متر مربع است که این مقدار با احتساب باغات سراب و یارمجه به هر نفر ۱۱ متر مربع می رسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرداری بیجار برای استارت اولیه این شهربازی نیازمند ۲ میلیارد تومان است خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت مالی شهرداری بیجار بهترین پیشنهاد استفاده از سرمایه بخش خصوصی است که تا کنون ۳ سرمایه گذار اعلام آمادگی خود را جهت راه اندازی مجدد این شهربازی اعلام کرده اند و در حال رایزنی با سرمایه گذاران هستیم.

گزارش: میلاد سالاروندیان

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.