دکتر سعید آرام روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد کودک در سه شهرستان چالوس، قائمشهر و تنکابن به عنوان پایلوت شناسایی شدند.
وی افزود: ارائه خدمات درمانی به کودکان دچار بیماری های روحی نظیر افسردگی، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی و آموزش پیرامون آسیب های اجتماعی از برنامه های تفاهم نامه توانمند سازی کودکان کار است.
مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین انجام آگاه سازی اجتماعی پیرامون حقوق کودکان، چگونگی مراقبت از کودکان توسط والدین از دیگر برنامه های تفاهم نامه مذکور است که در این زمینه کمپین کودکان کار نیز در شهرستان ساری راه اندازی شد و امیدواریم در آینده در تمامی نقاط پر مخاطره استان فعال شود.
آرام اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان مازندران بیش از 96 منطقه حاشیه نشین و پرخطر وجود دارد، بخش زیادی از کودکان کار در این مناطق زندگی می کنند، لذا توسعه پایگاه های خدمات و پایش بهزیستی در این مناطق می تواند در کنترل و کاهش آسیب های کودکان موثر باشد.
وی برگزاری کلاسها و اردوهای های آموزشی، دوره های آموزش فنی و حرفه ای، مهارت شناسی و برنامه های فرهنگی را از دیگر طرح های این توافق نامه برشمرد و افزود: برای این موضوع 700 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیرکل بهزیستی مازندران در ارتباط با ساماندهی متکدیان نیز بیان کرد: جمع آوری، آموزش، تهیه مکان خواب، بازگرداندن این کودکان به خانواده ها و همچنین تقویت خانواده های نیازمند، از برنامه های درج شده در این تفاهم نامه است.
تفاهم نامه بهزیستی مازندران و استانداری مهر ماه سال 96 منعقد شد تا برنامه هایی برای کودکان خیابانی، کودکان کار، کودکان در حاشیه و فاقد سرپرست موثر اجرا شود.
منظور از کودکان کار در تعریف بهزیستی، هر فرد زیر 15 سال که برای درآمد و امرار معاش اقدام به هر نوع کاری کند، شامل تعریف کودک کار می شود
بیش از 240 هزار نفر از جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری استان مازندران تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند.
/1899/7335
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.