رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج، گفت: متاسفانه ما در زمینه معرفی و پرداختن به شهدا کوتاهی کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم دستاورد‌های آنان را جمع آوری کنیم، که می‌طلبد مصاحبه‌ها و خاطرات شهدا از جمله ماموستا شیخ الاسلام را ثبت و ضبط کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، ماموستا اقبال بهمنی امروز (20تیر) در نشست شورای راهبردی همایش شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام که در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در طول 40 سال انقلاب اسلامی، یادواره‌های زیادی برای شهدا برگزار شده اما این یادواره‌ها نتوانسته حق مطلب آنان را ادا کند.

وی با اشاره به اینکه شهید ماموستا شیخ الاسلام توسط سلفی‌ها به شهادت رسید، تصریح کرد: اوایل انقلاب نیز گروه‌های کمونیست ملاحیدر فهیم را شهید کردند و در واقع همه تروریست‌ها دستشان در یک کاسه است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج، بیان کرد: مقام معظم رهبری در مورد یک سخنرانی کوتاه از شهید ماموستا شیخ‌الاسلام، می‌فرمایند که "سخنرانی این شهید بزرگوار را بسیار پرمحتوا و پرمغز شنیدم" که این نشان گر جایگاه بالای او بوده است.

بهمنی افزود: ما نتوانسته‌ایم به خوبی اهداف شهدای روحانی استان را در جامعه تبیین کنیم در واقع شهدای روحانی سختی‌ها و شکنجه‌های زیادی را متحمل شدند لذا لازم است شهدای روحانی را آنگونه که بایسته و شایسته آنان است، معرفی کرد.

وی گفت: متاسفانه ما در زمینه معرفی و پرداختن به شهدا کوتاهی کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم دستاورد‌های آنان را جمع آوری کنیم، که می‌طلبد مصاحبه‌ها و خاطرات شهدا از جمله ماموستا شیخ الاسلام را ثبت و ضبط کنیم.

«سید محمد شیخ‌الاسلام» سوم فروردین‌ماه سال 1315 هجری شمسی در خانواده‌ای کاملاً مذهبی در یکی از روستاهای شهرستان بانه از توابع استان کردستان چشم به جهان گشود. او تحت تعالیم محمد شیخ‌الاسلام پدرش قرار گرفت و در فضایی پرورش یافت که 13 نسل پیش از او در راستای رسالت و  موجود است.

وی در محضر علمای بزرگ کردستان به تحصیل علوم اسلامی پرداخت تا اینکه در سال 1336 از سوی عالم و استاد بزرگ منطقه، ملا‌باقر مدرس مجاز و به‌ عنوان مفتی اعظم مذهب شافعیه در منطقه شناخته شد. پشتکار وی در طلب علم زبانزد خاص و عام بود به‌طوری‌که جهت یادگیری مطلبی تا ساعت‌ها روی پاهایش می‌ایستاد.

شهید ماموستا شیخ‌الاسلام قریب به 50 سال از عمر خود را به تدریس و تربیت طالبان علم پرداخت که نتیجه آن را می‌توان در تربیت روحانیان و ماموستاهایی دید که همگی آنها از الگوها و نمونه‌های منطقه هستند.

 

 

 



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.