به گزارش ایرنا ابوالفضل حجتی پور روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروزه نگاه و برداشت جامعه از زندان به دیوار های بلند و محل نگهداری مجرمانی با پابند و دست بند خلاصه می شود اما اقدامات خاص اصلاحی و تربیتی زندان صورتی متفاوت با این تفکرات دارد.
وی ادامه داد: در کنار آموزش های مستقیم نهضت، ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و آموزش عالی احکام، دین و سبک زندگی در زندان های کشور آموزش داده می شود که بسیاری از زندانیان در این روند توانمند شده اند.
معاون سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی با بیان اینکه امروز نماز در زندان ها به صورت جماعت برگزار می شود، تصریح کرد: 11 سال متوالی زندان های کشور دارای رتبه برتر از ستاد اقامه نماز بوده اند.
حجتی پور از آموزش نهج البلاغه و روخوانی قرآن در زندان های کشور خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای با حوزه علمیه قم در مورد زندانیان تکفیری بسته شده است که روحانیون متخصص برای ارشاد این افراد با زندان همکاری می کنند.
وی با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری بوده که بارها به آن تاکید شده است، افزود: امروز سازمان زندان ها در کنار قوه قضاییه عضو شورای اجتماعی کشور است و به جد بحث آسیب ها را دنبال می کند.
وی شناسایی و درمان بیماری های واگیر در زندان را از دیگر رسالت های این مجموعه ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به اهمیت سلامت اجتماعی زندانیانی که دارای بیماری های خاصی همچون ایدز، هپاتیت و سل هستند شناسایی و مورد درمان قرار می گیرند.
حجتی پور از جذب اعتبارات یک میلیارد تومانی برای زندان های خراسان جنوبی در بحث اشتغال زندانیان خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته خراسان جنوبی رتبه دوم حرفه آموزی را در سطح زندان های کشور کسب کرده است.
وی در ادامه بیان کرد: روند اصلاح و تربیتی که به برکت جمهوری اسلامی ایران در زندان های کشور وجود دارد زندان بانی ما را با جهان متفاوت کرده است.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.