دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: کردستان در حرکت به سمت قرآن و عترت بسیار سرآمد و پیشگام است و در گذشته نیز مامن و پناهگاهی برای امامزادگان بوده است.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، ححت الاسلام حبیب رضا ارزانی در همایش بزرگ قرآن و عترت در سنندج اظهار کرد: استان کردستان را به استان سرسبز، پهناور، دارای آب و هوای خوب و مردمان غیور و مهمانواز می‌شناسیم اما ظرفیت‌های دیگری نیز در این استان وجود دارد.

وی افزود: استان کردستان در قرآن سرآمد است و دارای شاخصه‌هایی همچون بیشترین تعداد مکان‌های مذهبی و دینی است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور عنوان کرد: سرانه مکان‌های مذهبی و مساجد در کشور بیش از یک هزار نفر بوده اما در کردستان ۵۰۰ نفر است که این نشان‌دهنده علاقمندی مردم کردستان به مکان‌های دینی و مساجد است.

وی ذکر کرد: کردستان در حرکت به سمت قرآن و عترت بسیار سرآمد و پیشگام است و در گذشته نیز مامن و پناهگاهی برای امامزادگان بوده است.

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: مردم کردستان بیش از یک هزار سال است که به خوبی از امامزادگان مهمانوازی کرده و میزبان بسیار خوبی برای آنها بوده اند.

وی ذکر کرد: در زمان جنگ نیز مردم این استان دلاورانه در مقابل دشمن ایستادند و از کشور دفاع کردند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در بخشی دیگر از سحنان خود گفت: اگر در دنیا به دنبال مسلک، دین، عقیده و کتابی هستید که می تواند همه جهان را نجات دهد آن چیزی جز قرآن نیست.

وی تصریح کرد: قرآن فقط یک کتاب مقدس نیست بلکه کتاب زندگی بوده و شفا و رحمت برای همگان است.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه انسان معاصر امروز در یک سردرگمی قرار دارد، افزود: در غرب امانیسم در محور کار قرار دارد اما در دین اسلام، خداوند در محور است و انسان دارای کرامت ذاتی است.

وی با بیان اینکه در خلقت انسان،‌ خداوند جلوه‌های جمال و جلال خود را قرار داده است، عنوان کرد: خداوند قرآن را برای ما انسان‌ها نازل کرده و بهترین کتاب برای عمل به دستورات آن است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور تاکید کرد: قرآن و اهل بیت امروز برای تمام مردم دنیا نجات بخش هستند و حتی کشورهای غیر مسلمان نیز از نکات ارزنده آن استفاده می کنند.

 



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.