به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مهدی حیدری کبیر روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: فضای مجازی حاوی فرصت ها و تهدیدهایی است که باید از فرصت های آن با استفاده از توانمندی نسل جوان و نوجوان و به نفع آنان استفاده کرد.
وی افزود: کمیته دانشجویی و دانش آموزی در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور را هم در همین زمینه تشکیل داده و کارهای نرم افزاری و سخت افزاری شبکه دانش آموزی نیز در دست انجام است.
حجت الاسلام حیدری کبیر در ادامه به برنامه های این مرکز در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و این ماه را ماه همایش و رزمایش معنوی یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان دنیا دانست و اضافه کرد: با وجود همه تفاوت های جزیی در مذاهب اسلامی، شکوه اقتدار مسلمانان در این ماه به نمایش در می آید که نشان دهنده وحدت جهان اسلام بوده که دشمن بدنبال شکستن این اقتدار است.
وی یکی از این موارد را که با وجود اعتقادی بودن، رنگ و بوی سیاسی می گیرد، نماز عید فطر اعلام کرد و یادآور شد: از نظر شخصی هر کسی با رویت هلال ماه می تواند نماز خود را بجا آورد اما حق اعلام عمومی آن را ندارد، چرا که نظم نظام اجتماعی به هم می ریزد و اعلام این مساله از شئون حاکمیتی حکومت است.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به برگزاری نشست با روحانیون و ائمه جمعه در ارتباط با استهلال ماه اشاره کرد و گفت: هدف از این نشست بررسی علمی و فقهی این مساله بود تا وجه مشترکی حاصل شود و ستاد استهلال برای رویت ماه شوال هم تشکیل می شود تا خروجی آن همگرایی و وحدت بیشتر باشد.
حجت الاسلام حیدری کبیر با بیان اینکه سه هزار و 500 روحانی، یک هزار و 500 طلبه و 140 استاد تحت پوشش علمی و آموزشی این مرکز هستند، تاکید کرد: 100 امام جمعه در استان کردستان فعالیت دارند.
وی به برگزاری برنامه های کلان فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی برنامه ها ویژه مناسبت های خاص هستند که این مرکز برای جامعه هدف خود اجرا می کند.
برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی، کلاس بازآموزی احکام ویژه طلاب خواهر، مسابقات کتابخوانی، انس و حفظ قرآن کریم از جمله برنامه هایی بود که حجت الاسلام حیدری کبیر به برگزاری آن در ماه رمضان اشاره کرد.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان «ماه در قاب» افزود: این مسابقه در بخش افطاری ساده، نماز عید فطر، راهپیمایی روز قدس و محافل انس با قرآن برگزار می شود.
حجت الاسلام حیدری کبیر به شناسایی مساجد فاقد روحانی در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: همه تلاش ما این بود مساجد در همه شهرستان ها امام جماعت داشته باشند.
وی با انتقاد از عدم استقبال برخی ادارات و مدارس برای اقامه نماز جماعت یادآور شد: پارسال آموزش و پرورش خواستار کاهش 30 درصدی امامان جماعت شد و بهانه آن را هزینه ماهانه 450 هزار ریالی اعلام کرد که در بسیاری از موارد هم پرداخت نشد.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به برگزاری 28 نماز جمعه در سنندج تاکید کرد: هدف ما تعطیل کردن یا تکثیر نماز جمعه نیست بلکه عمل به فقه امام شافعی در برگزاری نماز جمعه است.
حجت الاسلام حیدری کبیر گفت: یکسال است که شورای افتای استان بر روی این مساله کار و از نزدیک از مساجد بازدید می کند تا تصمیم لازم برای ابقا و یا تعطیلی نماز جمعه برخی مناطق را اتخاذ کند.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.