به گزارش خبرنگار ایرنا، شرمین شریفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احداث فضاهای سبز در پارک جنگلی آبیدر به عنوان مهمترین تفرجگاه این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه این سازمان در راستای توسعه سرانه فضای سبز عملیات احداث محوطه سازی و فضای سبز در نزدیکی مسجد نور این پارک جنگلی را آغاز کرده است، افزود: متراژ این محوطه سه هزار و 500 متر مربع است که حدود 30 درصد آن سنگفرش شده است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اضافه کرد: در این محوطه آب نما به مساحت 120 متر مربع احداث شده و در راستای تامین روشنایی پارک نیز 2 عدد پایه روشنایی و 12 عدد چراغ 150 وات نصب می شود.
وی با اشاره به اینکه در طراحی فضای سبز این محوطه از گیاهان رونده صخره ای و نیز کنده درختان استفاده می شود، ابراز امیدواری کرد با توسعه سرانه فضای سبز در پارک جنگلی آبیدر بتوانیم گام مهمی در جهت ارتقای سطح سیما و منظر این پارک بر داریم.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف به وسعت 2 میلیون مترمکعب وجود دارد.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر نفر و نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.