به گزارش خبرنگار ایرنا، شرمین شریفی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS یک سیستم گسترده کامپیوتری برای مدیریت تجزیه و تحلیل اطلاعات مکانی است که قابلیت جمع آوری، ذخیره، تجزیه و تحلیل و نمایش اطلاعات جغرافیایی (مکانی) را دارد.
وی افزود: دسترسی سریع و طبقه بندی اطلاعات مربوط به هر نقطه از سطح شهر در راستای تسهیل نام گذاری و اطلاعات معابر، میادین، کوچه ها و خیابان های سطح شهر و نواحی منفصل شهری از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، منطقه بندی سطح شهر در راستای بهبود اوضاع هر قسمت از شهر از لحاظ تجهیزات، فضاهای سبز، نقاط ترافیکی و مناطق مهم گردشگری، تاریخی و تفرجگاه ها و همچنین هماهنگ کردن و یکسان سازی تابلوهای محلات و معابر را از دیگر اهداف طرح اعلام کرد.
وی اضافه کرد: نامگذاری معابر و خیابان ها به منظور سهولت در دسترسی شهروندان و رعایت حقوق آنان با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
شریفی یادآور شد: با اتمام این پروژه درآینده ای نزدیک اطلاعات جغرافیایی سطح شهر در دسترس تمامی ادارات و ارگان ها قرار می گیرد و تابلوها نیز در تمام معابر و خیابان های اصلی و فرعی نصب خواهد شد.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه اداره می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.