شهردار شیراز گفت: باید به بانوان شاغل تحصیل کرده در شهرداری اعتماد کرد و به استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های بانوان نگاه ویژه‌ای داشت.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در آیین تکریم بانوان شهرداری شیراز تاکید کرد: در شهرداری شیراز حدود دو هزار پست خالی وجود دارد که به علت الزامی بودن شرط استخدام پیمانی و رسمی برای این پست‌ها، شرایط احراز آنها برای بسیاری از نیروهای تحصیلکرده، مستعد و باتجربه شرکتی وجود ندارد. 

شهردار شیراز با اشاره به دیدار اخیر شهرداران کلان شهرهای کشور خواستار تعیین تکلیف وضعیت نیرونی انسانی مجموعه شهرداری‌ها شد و گفت: در صورتی‌که شهرداری یک سازمان عمومی تلقی شود،آنگاه میتواند زیر نظر شورای شهر درباره استخدام‌ها، رابطه نحوه استخدام با پست سازمانی و مواردی از این دست تصمیم بگیرد.

وی خواستار پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان شهرداری مطابق با میزان عملکردشان شد و افزود: حقوق دریافتی پرسنل شهرداری نسبت به دستگاه‌های دیگر کمتر است و فردی با تحصیلات همسان در مجموعه‌های دیگر حقوق بیشتری دریافت می‌کند. از این رو باید به ایجاد انگیزه و اعطای مشوق‌های مختلف به کارکنان توجه ویژه کرد. همچنین تلاش داریم سال 98 امور رفاهی مجموعه شهرداری به ویژه امور رفاهی بانوان را ارتقا بخشیم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: بانوان شاغل در مجموعه مدیریت‌شهری به علت انجام امور مرتبط با ارباب رجوع و وظایف اجرایی شرایط شغلی دشوارتری نسبت به سایر دستگاهها و نهادها دارند و وظیفه ما زمینهسازی و تسهیل شرایط برای آسایش بیشتر آنها است.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های همه بانوان شاغل که با انگیزه مضاعف در مجموعه شهرداری مشغول کار و انجام وظیفه هستند از معاونت شهردار منطقه چهار تقدیر ویژه کرد.

وی جانشین‌پروری را به‌عنوان رویکردی مهم در مجموعه شهرداری شیراز اعلام کرد و افزود: حدود 200 نیروی جوان، تحصیلکرده و مستعد شاغل در شهرداری شیراز با در نظر گرفتن دو مولفه سطح تحصیلات و ارتباط شغل مورد تصدی با آن در حوزه‌های مرتبط با عمران، شهرسازی، فضای سبز، مالی و... شناسایی و مقرر شده تا در دوره‌های مدیریتی شرکت کنند. پس از اتمام دورههای مدیریتی این جوانان سطحبندی می‌شوند تا در پست‌های مدیریت میانی و ارشد از آنها استفاده شود.

اسکندرپور بر لزوم حفظ احترام پرسنل مجموعه شهرداری شیراز تاکید کرد و گفت: مجموعه شهرداری شیراز باید به یکدیگر و به ارباب رجوع‌ها احترام بگذارند و در این میان حفظ احترام فرزندان شهدا علی الخصوص فرزندان دختر شهدا اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.