به گزارش خبرنگار ایرنا حیدر اسکندرپور، یکشنبه در آیین افتتاح این طرح ها بیان داشت: از جمله پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسیده می توان به پارک عرفان در خیابان بنی هاشمی، باغ گل ها در بولوار چمران و طرح تقویت نظارت تصویری در معابر شهری اشاره کرد.
وی افزود: پیاده راه خیام، پارک جنگلی هدایت، گوچه گل، روشنایی پیاده راه بهشت، اجرای عملیات طرح های بهبود محیط شهری و تردد، اجرای دیواره سنگی رودخانه خشک و آغاز عملیات اجرایی پارک ترافیکی و توسعه و بهسازی میدان ارتش از دیگر طرح هایی است که به مناسبت روز شیراز افتتاح شد.
اسکندرپور گفت: فاز نخست باغ گل های شیراز که امروز (یکشنبه) به بهره برداری رسید در زمینی به مساحت پنج هکتار با اعتباری معادل 180 میلیارد ریال احداث شده، این مکان در فازهای بعدی توسعه خواهد یافت و در آینده این بوستان در زمینه پرورش انواع گل ها، ایجاد و توسعه پارک مینیاتوری در آن به نمادی برای شیراز تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: در مدیریت شهری شیراز در پی ارتقای کیفیت زندگی شهروندان هستیم اما این کار مستلزم یکسری الزامات سخت افزاری و نرم افزاری است و در این مسیر نیاز است که نگاه شهرداران مناطق و مدیران بخش‌های مختلف شهرداری به شیراز نیز لطیف تر شود.
شهردار شیراز بیان کرد: شهرداران مناطق 11 گانه شیراز باید برنامه ریزی و اقداماتی را دنبال کنند که مردم و شهروندان شیرازی در هر محله و منطقه ای، احساس آرامش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.
اسکندرپور اظهار داشت: می توان با وجود داشته های غنی فرهنگی در شیراز، بایسته های جدیدی نیز در این کلانشهر ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: اگر قرار است شهری در دنیا سردمدار گسترش صلح و دوستی باشد بی شک شیراز با پشتوانه اندیشه های شیخ اجل سعدی شیرازی قادر است از پس این مسئولیت برآید و شهروندان این شهر با پشتوانه غنی تاریخی و فرهنگی می توانند پیشگام برقراری صلح در جهان باشند.

**270 هکتار از باغ های شیراز در اختیار شهرداری
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه جای باغ گل ها در شیراز خالی بود، گفت: حوزه استحفاظی باغ های قصردشت، یک هزار و 500 هکتار است که هزار هکتار آن جزو باغ های گروه یک این شهر به شمار می رود که ریه‌های تنفسی شهر محسوب و باید همواره حفظ شود و اجازه هیچگونه ساخت و ساز و تخریبی در این باغ ها داده نمی شود.
شهزاد رونق زاده افزود: 270 هکتار از باغ های گروه یک توسط شهرداری شیراز تملک و 32 هکتار از این باغ ها در محله منصور آباد به باغی با نام رها تبدیل شده که بخشی از این باغ نیز به مساحت پنج هکتار به باغ گل ها اختصاص یافته که این بوستان امروز (پانزدهم اردیبهشت) به بهره برداری رسید و در آن انواع گل های زینتی و گونه های مختلف گیاهی کاشته شده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.