به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد عظیم ملک روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی واحدهای تابعه اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی تمام همت و رویکردش بویژه در سال جاری حمایت از تولیدکنندگان است که از نظر مالیات فشار مضاعف بر آنها وارد نشود.
وی اضافه کرد: با وضعیتی که اقتصاد استان با متوسط اقتصاد کشور چه از نظر میانگین در آمد سرانه و چه بنگاه های اقتصادی دارد باید کمک بیشتری به واحدهای تولیدی کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با اشاره به اینکه راهبرد اصلی بهبود و تسهیل فضای کسب و کار است، افزود: یکی از این راهکارهای موجود برقراری ارتباط رو در رو با صاحبان واحدهای تولیدی است.
ملک یادآور شد: این جلسه در نوع خود ویژه است که سازمان صمت و اداره کل اقتصادی و امور مالیاتی از نزدیک مشکلات واحدها را می شنوند تا بدینگونه با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود به درک مشترک برای حل مشکلات دست پیدا کنیم.
وی گفت: یکی از کارهای موثر دولت تدبیر و امید تفویض بخشی از وظایف و اختیارات هیات موضوع ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم به استان ها است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان تاکید کرد: سال گذشته این هیات در استان ها به تبع کردستان شکل گرفت و پرونده مودیانی که به مالیات معترض بودند در آن مطرح و بررسی شده است.
ملک با اشاره به اینکه لازمه طرح اعتراضات وشکایت مالیاتی ارائه مستندات لازم است، اظهار داشت: رسیدگی به اعتراض مالیات در نظر گرفته شده تا سقف پنج میلیارد ریال برای اشخاص حقوقی و تا 500 میلیون ریال برای اشخاص حقیقی به استان تفویض شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان اضافه کرد: 515 پرونده از سال گذشته تاکنون در هیات 251 استان وصول شده که 320 فقره کارشناسی نهایی و به تهران ارسال شده است.
وی افزود: از این تعداد 101 فقره پرونده منجر به صدور رای شده که از این رای های صادر شده 48 فقره از آرا تعدیل ، 40 فقره رفع تعرض و 13 فقره رد شکایت شده است.

** 7 درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید کردستان مشکلات مالیاتی است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: 187 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده که یک هزار و 334 مصوبه داشته است.
محمد دره وزمی اضافه کرد: هفت درصد مصوبات این کارگروه مالیاتی بود که تاکنون 70 درصد آن اجرا و 30 درصد اجرا نشده است.
وی افزود: امروز در این جلسه می خواهیم از ظرفیت های قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر حداکثر استفاده را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی ببریم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 15 مورد از موارد اجرا نشده مالیاتی برای این جلسه انتخاب شده از مصوباتی است که تاکنون اجرا نشده است.
دره وزمی یادآور شد: دغدغه تولیدکنندگان زیاد است ولی همه مشکلات آنها در حوزه مالیات خلاصه نمی شود.

** وصول بیش از سه هزار میلیارد ریال مالیات
مدیر کل امور مالیاتی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: رونق تولید بزرگترین مساله و دغدغه همه مدیران است در این بین وصول مالیات هم موضوع مهمی است و نباید از هیچ کدام این موارد غافل شویم.
علیرضا الوندی اضافه کرد: درآمد مالیاتی استان سال گذشته سه هزار و 700 میلیارد ریال بود و یک هزار و 400 میلیارد ریال هم عوارض به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شد.
وی افزود: بیشترین میزان درآمد مالیاتی وصول شده در استان طی سال گذشته مربوط به شهرستان سنندج با 2 هزار و 630 میلیارد و 32 میلیون ریال بوده است.
مدیر کل امور مالیاتی کردستان یادآور شد: 40 درصد مالیات استان از چند شرکت، 30 تا 40 درصد دیگر آن از حقوق کارکنان دولت و 13 درصد از مردم اخذ می شود.
در این نشست نمایندگان واحدهای تولیدی که مشکل مالیاتی داشتند به بیان مشکل خود پرداختند و مدیران حاضر در این جلسه هم بر مبنای قانون و مقررات و دستورالعمل های موجود پاسخ لازم را ارائه کردند.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.