به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سعیدی کیا روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح آبادانی روستاها هم در همه زمینه ها از جمله فرهنگی، اقتصادی (با جهت گیری معیشت پایدار)، ورزشی، دینی و اجتماعی با همت خود مردم کار و تلاش صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه بنیاد علوی از 2 ماه پیش طرح آبادانی روستاها در شهرستان سروآباد را شروع کرده است، افزود: این طرح در چند شهرستان استان های کرمان، کهکیلویه و بویر احمد، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، اردبیل، ایلام، هرمزگان اجرا شد که در کردستان هم شهرستان سروآباد برای این منظور انتخاب شده است.
سعیدی کیا اضافه کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده اند نقاطی را انتخاب و با طرح آبادانی آن را از همه ابعاد از محرومیت خارج کنید این طرح آغاز شده است.
وی یادآور شد: در این طرح گروه های توسعه روستایی آموزش داده شده و شکل می گیرند و توسط مشاور ما هدایت می شوند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: این گروه ها پس اندازهایی را انجام می دهند و بنیاد علوی هم هر سه ماه یک بار به اندازه آن پس انداز مبالغی را به حساب آنها واریز می کند.
وی اظهار داشت: اعضای گروه به متقاضیان خود تسهیلات می دهند و بنیاد علوی و مشاورین هیچ دخالتی در انجام این کارها ندارند.
سعیدی کیا افزود: امیدواریم با ظرفیت هایی که در این منطقه وجود دارد از جمله بارش سالانه 700 تا 800 میلی متر باران، سرسبزی منطقه و استعدادهای شگرف انسانی بتوان الگوی مناسبی در این زمینه رقم زد.
وی تاکید کرد: ما وقتی از طرح خارج می شویم که ساختارهای لازم ایجاد شده باشد، نیازی به حضور ما نباشد و مردم خود بتوانند کار را پیش ببرند.
سعیدی کیا یادآور شد: از همه کسانی که می توانند نقدی به این طرح بنویسند، با نقد خود ما را یاری کنند تا قدم های جدیدتری در این حوزه و زدودن محرومیت از چهره این مناطق برداریم.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.