به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد منتظری قبل از خطبه های نماز جمعه سروآباد اظهار داشت: امام جمعه به عنوان رهبر دینی جامعه باید وحدت و اتحاد را در بین مردم گسترش دهد.
وی افزود: امام جمعه باید در راستای رفع مشکلات مردم و جامعه با مسئولین شهرستانی بویژه فرماندار بیشتر در ارتباط باشد و مردم را بسوی تقوا و همدلی هدایت کند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: نماز جمعه قرارگاه ایمان و قلب وحدت جامعه است و امام جمعه باید مردم و مسئولین را به حضور در نماز جمعه دعوت و مردم را از اختلاف و تفرقه برحذر دارد.
وی با اشاره به نقش کمرنگ جوانان و نوجوانان در نماز جمعه گفت: امام جمعه باید بیشتر با نوجوانان و جوانان در ارتباط باشد و آنها را تشویق به حضور در مسجد کند و علت کم رنگ بودن حضور این قشر مهم جامعه را ریشه یابی کند.
حجت الاسلام منتظری تاکید کرد: امام جمعه به عنوان پدر معنوی جامعه باید موانع عدم حضور مردم در نماز جمعه را شناسایی و پیگیری و برای رفع آن نسخه بپیجد.
امام جمعه سروآباد نیز در سخنانی اظهار داشت: در 2 مرحله امام جمعه شهرستان سروآباد بودم، مرحله اول از سال 72 تا 76 و مرحله دوم نیز از سال 90 تا 98 در خدمت مردم شریف این شهرستان بودم.
ماموستا سید احمد سجادی افزود: در طول دوران امام جمعه سروآباد تمام توان و تلاش خود را در راستای رفع مشکلات و موانع موجود در شهرستان بکار بسته و در ارتباط با مسئولین شهرستانی و استانی از هیچ تلاشی دریغ نکرده ام.
وی یادآور شد: مردم شهرستان سروآباد مردمی مزردار، انقلابی و مهمان نواز هستند و به نظام و انقلاب اسلامی پایبند و وفادار بوده و در تمام صحنه های مختلف حضور گسترده داشته و شایسته خدمتگزاری بیشتر مسئولین هستند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از زحمات هشت ساله ماموستا سید احمد سجادی امام جمعه شهرستان سروآباد تقدیر و ماموستا سید عبدالقادر حسینی امام جمعه موقت این شهرستان در حکمی به عنوان امام جمعه سروآباد منصوب شد و ماموستا سبحانی نیز طی حکمی از نماینده ولی فقیه در استان کردستان به عنوان امام جمعه موقت این شهرستان انتخاب شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.