به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز چهارشنبه در آیین تلبیس (عمامه گذاری) طلاب حوزه های علمیه استان مرکزی در حوزه علمیه خاتم الانبیاء (ص) اراک، افزود: حوزه های علمیه و پرورش علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم ترین پایگاه اسلام در برابر حملات و انحرافات بوده اند.
وی ادامه داد: تجهیز مسلمانان به علوم انسانی و اسلامی صحیح موجب می شود آنان با اساس این دین مقدس آشنا شده و با آگاهی و دانایی کامل خداوند را پرستش کنند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه رسالت عالمان دینی همان رسالت پیامبران و اولیای الهی است، بیان کرد: عالمان دینی برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی باید نسبت به افزایش سطح علمی خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: جامعه روحانیت تنها با سلاح علم و ایمان می تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کنند و تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: روحانیان و عالمان دینی از سال های پیش از انقلاب همواره در صحنه بوده اند و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و ارتباط وسیع با جوانان در راهبری رخدادهای انقلاب نقش آفرینی مستقیم داشته اند.
وی اظهار کرد: جامعه روحانیت وظیفه دارد با الگوسازی و حضور فعال در لایه های مختلف جامعه، در راستای هدایتگری اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان نقش آفرینی کند.
در این آیین 60 طلبه از حوزه های علمیه نقاط مختلف استان مرکزی به لباس روحانیت ملبس شدند.
بیش از هزار و 800 طلبه برادر در 12 حوزه علمیه نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.