به گزارش ایرنا، خالد جعفری عصر چهارشنبه در نشست دانشجویان قرارگاه شهید احمدی روشن کردستان اظهار داشت: این برنامه برای حرکت منسجم شهرستان ها در تولید و اشتغال بخش کشاورزی تدوین شده و اجرای آن از امسال آغاز و تا پایان 1401 انجام ادامه دارد.
وی افزود: در این برنامه سعی شده با توجه به پتانسیل های موجود هر شهرستان برنامه های کاری تدوین شود و در نهایت تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز را در دستور کار خود قرار دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمرکز این سازمان در تثیت شغل و ایجاد فرصت های جدید شغلی در حوزه کشاورزی گفت: بهره برداری حوزه کشاورزی این استان سال گذشته از محل اعتبارات مختلف دولتی چهار هزار و 780 میلیارد و 317 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.
جعفری یادآور شد: این میزان تسهیلات در بخش های خط اعتباری مکانیزاسیون، توسعه آبیاری های نوین، اشتغال فراگیر و پایدار روستایی سرمایه های آب و کشاورزی و مشاغل خانگی به 14 هزار و 475 متقاضی پرداخت شد.
وی اضافه کرد: با این میزان تسهیلات سه هزار و 245 فرصت شغلی جدید در حوزه های مختلف کشاروزی ایجاد شده و 12 هزار و 515 فرصت شغلی نیز تثبیت شد.
استان کردستان دارای یک میلیون و 220 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 896 هزار و 235 هکتار اراضی دیم حدود 88 درصد و 121 هزار اراضی آبی حدود 12 درصد است.
کشاورزان این استان سه میلیون و 199 هزار راس دام سبک و سنگین و 116 هزار کندوی زنبور عسل دارند و جمعیت بهره بردار کشاورزی 115 هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود 2 میلیون و 400 هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند که 320 هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.