محسن طباطبائیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه در اثر وقوع سیل به بخش دام شهرستان دامغان خسارت فراوانی وارد شد، خاطرنشان کرد: 182 رأس دام سبک شامل گوسفند، بره و بزغاله و 148 قطعه مرغ بومی در سیلاب های فروردین امسال تلف شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: این شهرستان در وقوع سیلاب 45 میلیارد و 565 میلیون ریال در بخش کشاورزی متحمل خسارت شد که بیشترین خسارت وارده به روستاهای شمالی و منطقه سرکویر دامغان وارد شد.
وی ادامه داد: خسارت سیل به 192 هکتار از اراضی زراعی زیر کشت گندم، جو، کلزا و سایر محصولات جالیزی شهرستان دامغان بالغ بر چهار میلیارد و 680 میلیون ریال برآورد می شود.
طباطبائیان با اشاره به خسارت وارد شده به درختان میوه مناطق سردسیری و انار دامغان، گفت: سیل به 154 هکتار از این درختان 2 میلیارد ریال خسارت زد.
وی خاطر نشان کرد: سیل به حدود 100 هکتار از باغ های پسته خسارت زد و کشاورزان این بخش هشت میلیارد ریال خسارت دیدند که علاوه بر دیگر خسارت ها، در مجموع بر اثر حادثه سیل حدود 121 بهره‌ بردار بخش کشاورزی شهرستان دامغان مشمول خسارت ناشی از سیل شدند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تصریح کرد: کشاورزان و دامداران با توجه به تحمل خسارت های فراوان نیازمند توجه بیشتر و چشم انتظار تخصیص اعتبار لازم برای جبران خسارت ها هستند.
به گزارش ایرنا، بیش از سه هکتار باغ میوه و 19 هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان دامغان وجود دارد و 35 درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است، پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.