سید علی میرآقایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای طرح های متنوع تنظیم قیمت در بازار، با توجه به افزایش قیمت شکر و قند، طرح توزیع این کالاها با نرخ مصوب 35 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم شکر و 51 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم قند در تعدادی مراکز فروش منتخب آغاز شده است.
وی افزود: با توجه به پیش بینی بیش از 30 تُن قند و شکر در قالب طرح تنظیم بازار ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد، همچنین در صورت برگزاری نمایشگاه ضیافت بیش از 20 تُن قند و شکر دیگر نیز از این طریق میان مردم توزیع می شود.
رئیس اداره صمت بیجار یادآور شد: به منظور رفاه حال مصرف کنندگان و تنظیم بازار به مناسبت ماه مبارک رمضان در این شهرستان، 470 مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده اقلام اساسی صورت گرفته است.
او با اشاره به اقدامات مناسب دولت در کنترل قیمت مرغ گفت: با افزایش تولید و حمایت از حقوق مصرف کننده، نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده در ماه رمضان با کاهش 30 هزار ریالی به کمتر از هر کیلوگرم 100 هزار ریال رسید.
میرآقایی تاکید کرد: با توجه به افزایش تقاضای مردم روزه دار به تهیه زولبیا بامیه، نرخ عرضه مصوب هر کیلوگرم زولبیا بامیه درجه 150 هزار ریال و درجه 2 140 هزار ریال مصوب و تعیین شده است.
وی افزود: با همکاری تعاونی روستایی شهرستان، بیش از 2 تُن گوشت قرمز منجمد با نرخ هر کیلوگرم 530 هزار ریال به زودی در مراکز منتخب و تحت نظارت مستقیم بازرسان توزیع خواهد شد.
رئیس اداره صمت با اشاره به شایعات افزایش قیمت شیر در بازار گفت: هیچ گونه افزایش قیمتی در خصوص لبنیات پاستوریزه نداریم و با گران فروشان برخورد قانونی می شود.
در شهرستان 89 هزار نفری بیجار، حدود چهار هزار واحد صنفی و تولیدی وجود دارد و این شهرستان در 142 کیلومتری شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع است.
9943/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.