عباس سعیدی شبانگاه سه شنبه در حاشیه تخلیه 576 تن شکر در سیلوهای اداره کل غله استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کمبود ظاهری شکر طی چند هفته اخیر در استان کرمان افزود: لازم می دانم اعلام کنم طی چند روز اخیر یک محموله 400 تنی شکر و بعد از آن محموله 300 تن به عنوان ذخیره وارد استان شد که بخشی از آن توزیع شده و قسمتی از این محموله فردا توزیع می شود.
وی اظهار داشت: امروز با حضور مدیرکل صنعت و معدن استان کرمان طی سفر به میبد وضعیت انبارهای شکر را در این شهرستان بررسی کردیم.
سعیدی بیان کرد: انبارهای قند و شکر کارخانه میبد مملو از این محصول است و با پیگیری های امروز 576 تن شکر به مقصد استان کرمان بارگیری شد و تا لحظاتی دیگر در انبارهای استان به منظور توزیع تخلیه می شود.
وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در زمینه توزیع شکر در استان کرمان وجود ندارد توصیه کرد: فروش شکر بیش از قیمت سه هزار و 500 تومان گران فروشی تلقی می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی بخصوص شکر، موارد را از طریق شماره تلفن 124 به اداره بازرسی صنعت و معدن اعلام کنند.
وی افزود: برخی از افراد حواله شکر را دریافت کرده بودند و برای تحویل این محصول مراجعه نکرده بودند که یکی از دلایل بروز مشکل در این زمینه بود.
سعیدی اظهار داشت: توزیع کنندگان می توانند شکر مورد نیاز خود را به هر میزانی از اداره کل صنعت و معدن و سازمان جهاد کشاورزی از طریق اخذ حواله دریافت کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: ستاد تنظیم بازار شب گذشته تصمیم گرفت مقداری از ذخیره شکر این استان را نیز توزیع کند که از روز گذشته این مهم آغاز شد.
وی تصریح کرد: عده ای سودجو در صدد ایجاد اختلال در بازار هستند که با حمایت دستگاه های ذیربط ردیابی شدند.
سعیدی گفت: شکر به منظور نظارت در اداره کل غله و بازرگانی بارگیری و از همین محل توزیع می شود.
وی تاکید کرد: افرادی که شکر را به منظور توزیع دریافت کرده اند اما از توزیع آن خودداری کرده اند در حال ردیابی هستند و به صورت قضایی با این افراد برخورد می شود.
وی بیان کرد: گوشت گرم و سرد به طور دوره ای و مرتب به استان کرمان حمل و توزیع شده است و مباشرانی گوشت و دام را به استان وارد می کنند.
سعیدی افزود: امسال 15 تا 20 درصد سال گذشته جوجه ریزی در استان کرمان انجام شده و گوشت گرم مرغ نیز در بازار وجود دارد هم به صورت ذخیره موجود است.
وی تاکید کرد: نهاده های دامی نیز به اندازه کافی در استان وجود دارد و هیچ کمبودی در این بخش وجود ندارد.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.