به گزارش ایرنا، عبدالرضا بازدار روز پنجشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار در استانداری لرستان افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو گرم مرغ 51 هزار و 750 ریال در کشور اعلام شده که با سود متعارف 10 درصدی برای مرغداران در استان، 67 تا 70 هزار ریال است.
وی تولید مرغ استان را سالانه 65 هزار تن برشمرد و اظهارداشت: 20 هزار تن از این میزان مازاد است که به سایر استان ها صادر می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: قیمت سویا نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش یافته درحالی که 2 دوره جوجه ریزی در لرستان با مصرف بیش از هشت هزار تن سویا انجام شده اما سهمیه دولتی این نهاده تا کنون 500 تن بوده و مابقی آن از بازار آزاد خریداری شده است.
بازدار توزیع گوشت مرغ منجمد را بهترین راهکار برای کنترل قیمت ها دانست و اضافه کرد: 470 تن مرغ منجمد با قیمت مصوب 67 هزار و 500 ریال برای مصرف کننده در سردخانه های استان وجود دارد که به دلیل نوع ذائقه مردم، از این ماده غذایی استقبال نمی شود.
وی افزود: در 2 ماه گذشته بیش از 18 تن گوشت گرم وارداتی با قیمت هر کیلوگرم 330 هزار ریال توزیع شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه 37 تن گوشت منجمد وارداتی نیز ذخیره شده، اظهارداشت: پنج هزار تن شکر نیز در انبارها موجود است.
مدیر کل امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: قیمت مرغ عرضه شده برای مصرف کننده در استان نسبت به 2 ماه گذشته 45 تا 48 درصد افزایش یافته است.
بهزاد منصوری افزود: براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور قیمت مرغ زنده باید پنجاه و یک هزار و 500 ریال و مرغ کشتار روز هشتاد و یک هزار و 750 ریال باشد که این قیمت ها در تیرماه 19.8 درصد و تا مرداد ماه بیش از 25 درصد افزایش داشت.
وی اظهارداشت: لرستان در افزایش قیمت مرغ رتبه 10 تا 13 کشور را دارد.
مدیر کل امور اقتصادی استانداری لرستان میانگین قیمت عرضه مرغ زنده در لرستان را 73 هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: با روند فعلی نگران تغییرات قیمتی هستیم که باید با طرح یک منطق محاسباتی قابل قبول در این حوزه اقدام کرد.
منصوری اضافه کرد: انحراف در قیمت مرغ بیشتر از شیر و فرآورده های آن است.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.