به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جواد نیک روش روز سه شنبه در اجلاسیه شهدای دانشجوی کردستان در تالار مولوی دانشگاه کردستان اظهار داشت: معنای زنده نگهداشتن یاد شهدا که کمتر از شهادت نیست، به تعبیر رهبر معظم انقلاب این فرهنگ، فدا کردن همه دارایی ها و سرمایه گذاری برای اهداف مشترک یک ملت است.
وی افزود: راهی که امروز دانشجویان رد طلیعه چهارم و گام دوم انقلاب پیش رو دارند، ویژگی هایی دارد که مهمترین آن عمل به تکلیف همانند احساس تکلیفی است که شهدا داشتند و مردانه به آن عمل کردند.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، به برنامه ریزی دشمنان برای شکست انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمن بعد از آزمودن راه های مختلف برای ضربه به ملت ایران و شکست و ناکامی در عرصه های مختلف به ویژه در لایه های سخت از پنجه در پنجه انداختن با ملت ایران ناامید شده است.
نیک روش یکی از دستاویزهای سخت دشمن در اوایل انقلاب را ایجاد غائله های مختلف در استان هایی نظیر کردستان برشمرد و افزود: امروز دشمن از همه این ترفندها سرخورده شده و برای منفاع خود در این سرزمین دست به محساباتی در لایه های نرم و اقتصادی زده و برای تحریم همه ابزارهای خود را به کار بسته است.
وی شرط تداوم پیروزی ملت را حضور دانشجویان در خط مقدم این نبرد اعلام کرد و گفت: نیازمند حضوری مانند آن چیزی هستیم که پیش از پیروزی نهضت و در طول 40 سال عمر انقلاب شاهد آن بوده ایم.
وی به راهکارهایی که در دوران جنگ نرم و جنگ اراده ها باید در مقابله با دشمن به کار بست، اشاره کرد و افزود: دشمنان با همه ابزارهای رسانه ای خود درصدد تقویت نقاط ضعف و تضعیف نقاط قوت کشور هستند و رسالت ما نشان دادن کارآمدی نظام درکنار ارائه سابقه روشن و درخشان انقلاب است.
نیک روش نهاد علم را پیشران حرکت تمدن اسلامی دانست و اظهار داشت: در حرکت 40 ساله ملت ایران شاهد پیشرفت های بسیاری هستیم که اگرچه زمان زیادی نیست اما پیشرفت ها چشمگیر بوده است.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، به وجود بیش از چهار میلیون دانشجو در ایران اشاره کرد و گفت: این تعداد اگر پایان نامه ها، مطالعات و تحقیقات خود را به مسائل واقعی و کاربری اختصاص دهند اتفاقات خوبی برای کشور روی می دهد .
وی تاکید کرد: راه شهدا، راه خدمت به مردم است و برای همین 800 اجلاسیه دانشجویان شهید در دانشگاههای کشور برگزار شده است تا مقدمه ای برای دومین اجلاسیه ملی شهدای دانشجو باشد.

** اردوی جهادی خروجی ترویج فرهنگ شهادت
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان هم اظهار داشت: همه ما برای ادامه حیات مادی خود، نیازمند شهدا هستیم و تا از آنان فیض ببریم .
حجت الاسلام محرم بیابانی افزود: باید هرآنچه در توان داریم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کار گیریم.
وی با بیان اینکه برای معرفی شهدای دانشجو به دانشجویان جوان کم کاری شده است، تاکید کرد: بی انصافی است اگر بگوییم برای برگزاری یادواره های شهدا، بودجه و اعتبار نداریم چرا که هرآنچه داریم از شهداست.
حجت الاسلام بیابانی اضافه کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج یابد، خروجی آن حضور در اردوهای جهادی می شود که در سیل اخیر شاهد آن بودیم.
در این اجلاسیه از کتاب ' کردستان من' زندگینامه شهید فریدون تعریف رونمایی شد.
9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.