به گزارش خبرنگار ایرنا، امین مرادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید آثار هنری با موضوع آسیب های اجتماعی که توسط وزارت کشور به حوزه هنری واگذار شده و نهم اردیبهشت با حضور هنرمندان فیلمساز سه استان لرستان، خوزستان و کردستان که تولید فیلم های 100 ثانیه ای را برعهده گرفته اند در سنندج حضور برگزار می شود.
وی افزود: فیلمسازان این سه استان با نظارت پوران درخشنده کارگردان سینمای یاران و حسنی رئیس کارگروه هنرهای تصویری اداره کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری طرح ها و ایده های خود را برای بررسی ارایه می دهند.
رئیس حوزه هنری کردستان گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده میان حوزه هنری و وزارت کشور تولید آثار هنری در بخش های مختلف با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی و ارائه راهکار در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: برای تمرکز زدایی از مرکز، هنرمندان 17 استان کشور با نظارت حوزه های هنری مراکز استانی و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ها با بررسی معضلات و آسیب های اجتماعی بر اساس آمارهای ارائه شده از دریچه هنر به تولید اثر می پردازند.
مرادی افزود: استان های کردستان، لرستان و خوزستان با توجه به پتانسیل های فیلم سازی و وجوه مشترک در آسیب های اجتماعی، تولید فیلم کوتاه 100 ثانیه ای را در بخش های مربوط به طلاق، سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینی، اعتیاد، بیکاری وخیانت به عنوان مهمترین موضوعات مورد نظر در دستور کار قرار داده شد.
وی اضافه کرد: بر همین مبنا در فراخوانی هنرمندان طرح ها و ایده های خود را در این خصوص به دفاتر هنرهای تصویری حوزه هنری این سه استان تحویل داده و به منظور نهایی کردن طرح ها در نشستی یک روزه با حضور ناظر پروژه پوران درخشنده از هنرمندان برجسته عرصه سینما آثار مورد بررسی قرار می گیرد .
رئیس حوزه هنری کردستان گفت: در این نشست یک روزه هر هنرمند ضمن ارائه رزومه، برآورد، نحوه تولید و تیم تولید یک فیلم کوتاه قبلی خود را نیز ارائه و در صورت پذیرش ناظر قرارداد انجام کار منعقد می شود.
وی با اشاره به اینکه فیلم های 100 ثانیه ای یک تیزر تبلیغاتی نیست افزود: هنرمندان این عرصه با کمترین زمان و به بهترین شیوه پیام خود را به مخاطب ارائه می دهند و از تأثیرگزاری بالایی نیز برخوردار است.
مرادی اظهار داشت: بهترین شیوه برای مبارزه با آسیب های اجتماعی استفاده از زبان هنر است و امید می رود در این حرکت ارزنده و با تولیدات هنری در 17 استان کشور در بحث آسیب های اجتماعی شاهد یک حرکت ملی در جهت توجه دادن جامعه به این موضوعات و ارائه راه حل باشیم.
نشست فیلمسازان استان های خوزستان، لرستان و کردستان روز دوشنبه نهم اردیبهشت در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.