محمد شبرندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گردنه تته در این محور ارتباطی از اواخر آذر سال گذشته بدلیل بارش سنگین برف مسدود شده است.
وی افزود: نیروهای راهداری با سه دستگاه ماشین سنگین برف روب از جمله بولدوزر، لودر و برف خور عملیات بازگشایی این گردنه را آغاز کرده و پیش بینی می شود این کار 20 روز طول بکشد.
مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد یادآور شد: با توجه به ارتفاع بیش از پنج متری برف در گردنه تته و سقوط ناگهانی بهمن، امکان تردد در این گردنه تا زمان بازگشایی کامل وجود ندارد.
وی اضافه کرد: گردنه تته به طول پنج کیلومتر بیش از چهار ماه است که مسدود شده و در این مدت ارتباط بین شهرستان سروآباد با پاوه در استان کرمانشاه از طریق مسیر فرعی روستاهای منطقه هورامان انجام می شده است.
به گزارش ایرنا، گردنه تته در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه است.
شهرستان سروآباد دارای 40 کیلومتر راه اصلی، 160 کیلومتر راه روستایی و 120 کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.