محمد شبرندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش شدید برف و کولاک از ساعت چهار بامداد آغاز و باعث کندی تردد وسایل نقلیه در این مسیر شده است.
وی افزود: 9 نفر از نیروهای راهداری بدون وقفه با چهار دستگاه ماشین برف روبی از ساعات اولیه صبح مشغول عملیات برف روبی هستند و اجازه ندادند مسیر مسدود و بسته شود.
مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد یادآور شد: بیش از 50 خودروی سواری در گردنه ژالانه در برف و کولاک شدید گرفتار شده بودند که با تلاش نیروهای راهداری رهاسازی شدند.
وی اضافه کرد: بارش شدید برف و کولاک در این محدوده همچنان ادامه دارد لذا از رانندگان و مسافران درخواست داریم از تردد غیر ضروری خودداری کنند.
شبرندی گفت: با تلاش نیروهای راهداری گردنه ژالانه برف روبی و ایمن سازی شده ولی تردد خودروها در این محدوده از جاده بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.
گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی شهر هورامان تخت و 10 روستای تابعه آن با 12 هزار نفر جمیت است.
شهرستان سروآباد دارای 40 کیلومتر راه اصلی، 160 کیلومتر راه روستایی و 120 کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.