بهروز علی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش های شدید باران در روزهای اخیر در شهرستان سروآباد موجب ایجاد خسارت به روستای تفین بخش مرکزی شد.
وی افزود: بارش باران و رانش زمین در این روستا باعث تخریب چهار ساختمان مسکونی شد و چهار ساختمان مسکونی نیز در معرض خطر تخریب قرار دارند و به ساکنان آنها هشدار تخلیه داده شد.
بخشدار مرکزی سروآباد یادآور شد: رانش زمین در روستای تفین باعث مسدود شدن راه ورودی این روستا شد که عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال بازگشایی آن هستند.
وی اضافه کرد: قسمتی از روستای تفین در معرض رانش زمین قرار دارد و قبلا هشدارهای لازم در خصوص هرگونه ساخت و ساز در محدوده رانش به ساکنان این روستا داده شده است.
علی نژاد گفت: جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سروآباد روز گذشته در روستای تفین برگزار و امروز نیز جلسه مدیریت بحران برای اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص شرایط بحرانی این روستا تشکیل خواهد شد.
وی تاکید کرد: به خانوارهایی که هشدار تخلیه مکان مسکونی آنها داده شد، امکانات لازم برای سکونت موقت آنها داده می شود.
به گزارش ایرنا، روستای تفین آخرین روستای بخش مرکزی شهرستان سروآباد است که در نزدیکی کامیاران واقع شده، این روستا دارای 30 خانوار با جمعیت بیش از 90 نفر است.
بارش های اخیر برف و باران در شهرستان سروآباد در مقایسه با سال گذشته 50 درصد افزایش نشان می دهد که در برخی مناطق روستایی و راه ها باعث رانش زمین شده است.
475 راهدار کردستان در طرح نوروزی از 25 اسفند پارسال تا 17 فروردین جاری آماده باش و به صورت شبانه روزی به مسافران و رانندگان خدمت‌رسانی کردند.
راهداران در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار داده‌اند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.