حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله که امروز به ایلام ارسال شد شامل یک تن برنج درجه یک از محل موقوفه مرحوم حاج میرمحمود حسینی شهرستان قروه بود.
وی افزود: این اداره کل به عنوان معین استان ایلام انتخاب شده و پس از ارسال این محموله در تلاش است کمک های بعدی را هر چه سریعتر از منابع مرتبط با نیات تهیه و به مناطق سیل زده ارسال کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: اوقاف کردستان همواره در بحران های طبیعی با بهره گیری از ظرفیت موقوفات مرتبط یار و یاور هموطنان بوده و این کمک ها ارزش سنت حسنه وقف را بیش از پیش در کمک به نیازمندان نشان می دهد.
وی با اشاره به اهتمام اوقاف در اجرای مسئولیت اجتماعی بخصوص در ایام بحران یادآور شد: وقف سنت حسنه ای است که ثمره و بهره آن همواره به نیازمندان می رسد.
حجت الاسلام نوروزی گفت: استان کردستان نیز از گذشته تاکنون با دارا بودن موقوفات شاخصی در این زمینه حضور فعال داشته که یکی از این موقوفات موقوفه مرحوم حاج میر محمود حسینی در شهرستان قروه است که بیش از 100 سال پیش وقف شده اما ثمره آن هم اکنون در میان نیازمندان توزیع می شود.
وی تاکید کرد: خیرین و واقفان استان باید بیش از پیش در زمینه ثبت موقوفات جدید با نیات اجتماعی کوشا باشند زیرا که خدمات وقف پایان ناپذیر است و یک وقف کوچک می تواند سالها مورد بهره برداری قرار گیرد.
هم اکنون 2 هزار و 132موقوفه با 14 هزار و 714 رقبه متصرفی و 2 هزار و 941 رقبه غیر متصرفی در استان کردستان وجود دارد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.