هیوا رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 58 درصد از این میزان زکات جمع آوری شده به مبلغ 14 میلیارد ریال در حوزه حمایت از سلامت و در سرفصل های تحصیلی، ازدواج، وام ضروری، درمان، سو تغذیه کودکان نیازمند و کمک های موردی هزینه شد.
وی افزود: 21 درصد به مبلغ چهار میلیارد و 600 میلیون ریل در بخش مسکن و به خرید، ساخت و تعمیر مسکن مددجویان شهری و روستایی زیرپوشش این نهاد در استان اختصاص پیدا کرد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: 11 درصد به مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون ریال نیز برای خدمات آموزشی، فرهنگی، تربیتی و اردویی مددجویان زیرپوشش هزینه شد.
وی با بیان اینکه 10 درصد به میزان یک میلیارد ریال نیز از طریق تعامل با موسسات خیریه برای کمک به نیازمندان اختصاص یافت، یادآور شد: تمام کمک های جمع آوری شده در هرشهرستان برای رفع نیازهای نیازمندان همان منطقه هزینه شده است.
وی یکی از برنامه ها و رسالت های کمیته امداد را الکترونیکی کردن جمع آوری کمک ها عنوان کرد و گفت: با استفاده از روش های نوین برای پرداخت صدقات، کمک های مردمی در کمترین زمان ممکن بدست نیازمندان می رسد.
رحیمی یادآور شد: پرداخت صدقات به روش های نوین از طریق نرم افزارهای سکه، آپ و سنا و همچنین سامانه پیامکی #087*8877* و یا شماره گیری 0968877 امکانپذیر است.
بیش از 60 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.