حسین فیروزی فیروزی روز سه شنبه در نهمین همایش کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان اظهار داشت: کارگزاران صندوق باید به شرح اهمیت بیمه و توضیح و تبلیغ این امر در میان روستاییان بپردازند و آمار کسانی که تحت پوشش قرار می گیرند افزایش یابد.
وی یادآور شد: 136 هزار خانوار در روستاهای استان باید تحت پوشش بیمه های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند اما اکنون 61 هزار خانوار تحت پوشش قرار دارند.
فیروزی با بیان اینکه کارگزاران صندوق بیمه تکیه گاه مردم روستا شده اند افزود: با افزایش بیمه شدگان روستایی، میزان تولید هم افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: روستا هم به لحاظ کشاورزی و افتصادی و هم به لحاظ تولید فکر و اندیشه، همگرایی و سرمایه های اجتماعی محور اصلی تولید در کشور و کانون توسعه محسوب می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان یادآور شد: 28 درصد تولید ملی کشور در روستاها انجام می شود و ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است.
وی تاکید کرد: سهم روستاهای کردستان در تولید از میانگین کشوری هم بیشتر است و نشان می دهد افرادی زحمت کش و موثر در اقتصاد استان و کشور هستند که این مسئولیت ما مسئولین و شما کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را بیشتر می کند.
فیروزی اظهار داشت: زیرساخت های روستاها پس از انقلاب اسلامی رشد بالایی داشته است و بویژه در حوزه های جاده، آب آشامیدنی و برق شاهد تحولات مهمی بوده ایم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: 97 درصد جمعیت روستایی کردستان تحت پوشش گاز است و روستایی که بالای 10 خانوار باشد بدون برق نیست.
وی گفت: خواست روستاییان برای کسب معیشت بهتر و بهره مندی از امنیت روانی، از دلایل و انگیزه های آنان برای مهاجرت به شهرها باوجود بهره مندی از امکانات در روستا است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: دغدغه کسب درآمد در کهن سالی و یا بعد از فوت سرپرست خانوار و نبود این امنیت روانی موجب می شود فرد از روستا به شهر مهاجرت کند.
فیروزی افزود: عدالت اجتماعی برای تک تک افراد جامعه در شهر و روستا و حق برابر بهره مندی از موهب ها و امکانات کشور برای همه مورد تاکید است و در این راستا هم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در سال 83 راه اندازی شد.
مدیر دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان هم در این همایش گفت: حدود 61 هزار خانوار تحت پوشش این بیمه در استان هستند که 2 هزار خانوار هم اکنون مسمتری این صندوق را تحت عناوین ازکارافتادگی، بازنشستگی و فوتی دریافت می کنند.
جبار احمدپور اظهار داشت: سطوح درآمدی مشخص شده است که روستاییان میزان مشخص شده در هر سطح را پرداخت و دولت هم دو برابر آن را به عنوان حق بیمه پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه 89 کارگزار نمی توانند حدود هزار و 500 روستای کردستان را تحت پوشش قرار دهند افزود: از طریق رسانه ها بویژه شبکه استانی در حال فرهنگ سازی و آگاه سازی روستاییان با این بیمه هستیم.
احمدپور یادآور شد: علاوه بر ساکنین روستاها، ساکنین شهرهای زیر 21 هزار نفر و ساکنین شهری که ارتباطی با روستا دارند هم می توانند از مزایای این بیمه بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه در گذشته بیشتر کارها به صورت دستی و فیزیکی انجام می شد اضافه کرد: امروز از آی تی بهره گرفته ایم و بسیاری از کارها از جمله ثبت نام، ارسال پرونده و پرداخت بیمه از طریق یک سامانه مشترک انجام می شود.
آموزش و توانمندسازی کارگزاران، هم فکری بررسی عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.
6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.