به گزارش ایرنا، محمدمهدی گویا روز شنبه در نشست بررسی شیوع ویروسی عامل مسمومیت در شهرستان قروه اظهار داشت: موارد ابتلا در این چهار روز اخیر به نسبت اوایل روند کاهشی داشته و موارد کنترلی با موفقیت پیش رفته است.
وی با بیان اینکه این بیماری یک عفونت ویروسی است که خود به خود و با گذشت زمان کنترل می شود، افزود: این یک بیماری خفیف بوده و نیاز است مردم نکات بهداشت فردی و عمومی از جمله ضد عفونی کردن سبزیجات و مواد غذایی را رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه سابقه این بیماری تنها مربوط به شهر قروه نیست اضافه کرد: سوابق ابتلای این نوع بیماری ها در کشور نشان می دهد در سال های گذشته در نقاط مختلف مشاهده شده که با اقدامات مرتبط کنترل شده است.
گویا تاکید کرد: تمامی موارد مبتلا به این بیماری در قروه از همان ابتدا با درمان سرپایی بهبود یافته، مرخص شده اند و عارضه ای نداشته اند.
وی یادآور شد: تمامی منابعی که باید مورد بررسی قرار بگیرند بررسی شده و نشان داده شده که از نظر آب آشامیدنی هیچ گونه میکروبی مشاهده نشده و سلامت آب قطعی است.
او با اشاره به بررسی مواد غذایی، سبزیجات و میوه گفت: در این زمینه هنوز به طور قطع نتایجی اعلام نشده و با توجه به اینکه دقت در این موارد ضروری محسوب می شود نیازمند زمان است.
گویا افزود: نتایج آزمایشاتی که از نمونه های اولیه گرفته شده نشان می دهد احتمال یک عفونت ویروسی وجوددارد که در این صورت باید مواد غذایی بسیار دقیق بررسی شود تا منبع انتشار ویروس مشخص شود.
از روز 19 اسفند ماه یک همه گیری بیماری گوارشی در شهرستان قروه رخ داده که با تهوع و استفراغ همراه بوده و تاکنون 734 نفر را درگیر کرده است.
6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.