فاروق محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رشد 22 درصدی کمک های مردم شهرستان سقز فقط در جشن های نیکوکاری نشان دهده عملکرد مثبت این نهاد در جامعه است.
وی با بیان اینکه اشتغالزایی در راستای خودکفایی و ساخت سر پناه برای خانواده های تحت پوشش این نهاد از اولویت ها است، افزود: 86 واحد مسکن مددجویی در سال 97 ساخته شد و این کار همچنان ادامه دارد.
محمودی اضافه کرد: توجه به تحصیل فرزندان مددجویان بسیار مهم است و از آن حمایت می کنیم و اینک 6 دانشجوی زیر پوشش این نهاد در رشته پزشکی تحصیل می کنند.
وی یادآور شد: 19 هزار و 500 نفر در شهر و روستاهای سقز زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد هستند که از دفترچه درمانی، وام های قرض الحسنه و کمک هزینه تحصیلی، تفریحی و زیارتی استفاده می کنند.
محمودی با اشاره به فعال بودن هشت هزار صندوق صدقه در شهرستان سقز گفت: این تعداد صندوق در سال های آینده بدلیل الکترونیکی شدن خدمات امداد، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس کمیته امداد سقز با بیان اینکه در جمع آوری کمک های مردمی شامل زکات، جشن نیکوکاری و صندوق صدقه در سال 97 رتبه اول را در استان کردستان کسب کردیم، تاکید کرد: تمام کمک های جمع آوری شده برای کمک به تامین جهیزیه زوج های تحت پوشش و ساخت خانه محرومان هزینه شد.
محمودی، کمیته امداد را تنهاترین نهاد برای پشتیبانی از مردم محروم و نیازمند دانست و افزود: 11 تیم بازرسی در مناطق شهری و روستایی فعال هستند و افرادی که محرومیتی داشته باشند شناسایی و به کمیته امداد برای تحت پوشش قرار گرفتن، معرفی می کنند.
وی ضمن تقدیر از کمک های خیرین سقزی به کمیته امداد یادآور شد: سقز خیرین زیادی دارد که از اقشار مختلف جامعه هستند و توجه ویژه ای به کودکان، ایتام و افراد بی بضاعت و ساخت مسکن برای مددجویان دارند.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.