دکتر سیامک واحدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اول امسال تاکنون چهار میلیون و 600 هزار بار با سامانه نوبت دهی تماس گرفته شده که براساس برآوردها روزانه حداقل 140 هزار نفر مراجعه ثبت می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در زمینه نوبت دهی در این سیستم وجود داشت زود پر شدن نوبت ها بود، افزود: گزارش هایی به مسئولان دانشگاه رسید و پس از بررسی های انجام شده مشخص شد افرادی با طراحی رُبات هایی اقدام به در اختیار گرفتن ظرفیت پذیرش شده و سپس این نوبت ها را با قیمتی بالاتر از طریق کافی نت ها به بیماران می فروختند.
دکتر واحدی با بیان اینکه با همکاری پلیس فتا و دستگاه قضایی این افراد شناسایی و دستگیر شدند، اضافه کرد: در راستای رفع این مشکل آنتی ربات هایی توسط متخصصان نرم افزاری دانشگاه طراحی شد که هفته ای یک بار آپدیت می شود و اکنون گزارش ها و بازرسی ها نشان دهنده رفع مشکلات این سیستم است.
وی یادآور شد: در گذشته سایت نوبت دهی در یک نوبت و راس ساعت 12 ظهر هر روز باز می شد اما اکنون به سه نوبت تقسیم شده و در ساعت های 11:30، 12 و 12:30 برای خدمات دهی به بیماران مراجعه کننده سامانه نوبت دهی باز می شود.
واحدی گفت: در کنار ویزیت بیمارانی که از طریق سیستم به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان مراجعه می کنند برای هر پزشک پنج نوبت در اختیار مراکز قرار داده شده که این نوبت ها الزاما مختص بیماران اورژانسی، سالمندان و خردسالان است.
وی تاکید کرد: در تعریف این سامانه جدید و برای خدمات دهی به افراد بیشتر، هر بیمار حق ندارد بیشتر از سه نوبت در یک روز بگیرد ضمن اینکه در صورت ثبت بیشتر از این مقدار باید حتما دلیل خاصی داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: در زمینه آگاهی های تکنولوژیک و کامپیوتری در میان برخی اقشار جامعه مشکلاتی وجود دارد که این موضوع نباید باعث شود ما زیر ساخت ها را کنار بگذاریم بلکه باید همواره به فکر رفع مشکلات باشیم.
به گزارش ایرنا، تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در کردستان دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی وجود نداشت، در سال 1365 مجموعه ای آموزشی پژوهشی با ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی در رشته های پرستاری و علوم آزمایشگاهی در این استان تشکیل شد.
در سال 1367 دانشکده پرستاری و مامایی برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناس پرستاری و کاردانی مامایی نیز راه اندازی شد.
با تصویب رشته پزشکی در شورای ارزیابی گسترش دانشگاه ها در سال 1369 و ادغام سازمان منطقه ای بهداشت و درمان، دانشکده علوم پزشکی کردستان نیز تشکیل شد.
در سال 1371 از تجمیع دانشکده های پزشکی، پرستاری و مامایی، ارتقای به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی صورت گرفت و در حال حاضر این دانشگاه دارای پنج دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و پرستاری و مامایی است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.