منصور لهونیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تا پایان دی امسال توسط آزمایشگاه های این اداره کل 357 نمونه برداری و آزمون استاندارد از محصولات تولیدی و نمونه های گمرکی انجام شده است.
وی اضافه کرد: به همت آزمایشگاه های همکار داخل و خارج استان هم به ترتیب 423 و 458 مورد نمونه برداری و آزمون استاندارد در 10 ماه امسال انجام شده است.
مدیرکل استاندارد کردستان افزود: از دیگر محل های انجام آزمون های واحدهای تولیدی و نمونه های گمرکی استان، پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد است که در این مدت هشت نمونه محصولات واحدهای تولیدی استان توسط این پژوهشگاه نمونه برداری و آزمون شد.
لهونیان گفت: این آزمون ها در خصوص مواد غذایی و کشاورزی، بسته بندی، مواد شیمیایی، خودرو و نیرو محرکه، برق و الکترونیک، مهندسی پزشکی، ساختمانی و معدنی، مکانیک و فلز شناسی انجام شده است.
وی یادآورشد: در این مدت تعداد نمونه های اخذ شده واحدهای تولیدی استان به تفکیک شامل 398 مورد ساختمانی و معدنی، 132 مورد شیمیایی، 337 مورد غذایی،32 مورد برق و الکترونیک است.
مدیرکل استاندارد کردستان گفت: امسال پنج هزار و 68 دستگاه سنجش اوزان سبک و سنگین دراین استان مورد آزمون قرار گرفت که از این تعداد چهار هزار و 613 دستگاه سبک و 455 دستگاه اوزان سنگین بوده است.
لهونیان با بیان اینکه استاندارد وسایل سنجش و توزین اجباری است، اظهارداشت: علاوه بر اوزان سبک و سنگین در این مدت آزمون یک هزار و 53 نازل سوخت، 667 پلمب گذاری و 228 نازل سی ان جی در استان انجام شده است.
در حال حاضر 260 واحد تولیدی در سطح استان کردستان تحت پوشش استاندارد است و حدود 470 فراورده هم زیرنظر استاندارد در استان تولید می شود.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.