به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن بیگلری روز پنجشنبه در مراسم جشن بزرگ انقلاب در بانه اظهار داشت: بهسازی و بازسازی 30 کیلومتر از جاده بانه - سقز در سنوات گذشته انجام شده و پنج کیلومتر از بانه تا سبدلو نیز 2 بانده شده است.
وی افزود: در 40 سال گذشته اقدمات بسیاری برای رفع محرومیت زدایی در کشور انجام شده که در مقایسه با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.
بیگلری اضافه کرد: قبل از انقلاب هیچکدام از روستاهای این منطقه از استان کردستان برق، گاز و امکانات بهداشتی نداشتند اما اکنون روستاهای بانه و سقز از امکانات خدماتی، عمرانی و رفاهی مناسبی برخوردار هستند.
وی یادآور شد: امسال برای شهرستان بانه سالی طلایی بود چرا که بیمارستان 96 تختخوابی رازی و سدعباس آباد افتتاح شد و درمانگاه تامین اجتماعی نیز به بهره برداری رسیده و فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی نیز بزودی به بهره برداری می رسد.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری به بیکاری فرزندان شهدا اشاره کرد و گفت: بسیاری از فرزندان شهدا با وجود تحصیلات دانشگاهی همچنان بیکار هستند که باید سازمان ها در استخدامی های خود به اشتغال این قشر توجه بیشتری داشته و امتیازها بیشتری برای این افراد در نظر بگیرند.
وی افزود: این انقلاب مدیون خون شهدا و از خودگذشگی ایثارگران است و باید خانواده شهدا و ایثارگران را ارج بنهیم و در مسئولیت ها نیز امکان ارتقای شغلی شان را فراهم کنیم.
فرماندار بانه نیز در سخنانی گفت: توانمندی و اقتدار ایران اسلامی سبب شده در تمام محافل عمومی آمریکا موضوع جمهوری اسلامی بحث مهم سران این کشور باشد.
ست.
محمد فلاحی افزود: این نشانه اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی و ناکامی آمریکا در اجرای نقشه های شوم خود علیه این کشور انقلابی و اسلامی است.
وی اظهار داشت: در 40 سال اخیر علیرغم تحریم های و موانعی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند توسعه و عمران بدون توقف ادامه داشته و امروز مردم از بسیاری از امکانات و خدمات رفاهی برخوردار هستند.
فلاحی اضافه کرد: مرزنشینان باید از مزایای مرز «مبادلات مرزی» برخوردار شوند اما نباید به درآمدهای مرزی وابسته باشند و در کنار آن به تولید و ایجاد اشتغال اهمیت دهند.
وی یادآور شد: مسافری شدن مرز سیرانبند در حال انجام است و شرایط برای واردات کالا با کارت الکترونیکی پیله وری نیز فراهم شده و تحولات بزرگی در حوزه تجارت خارجی این شهرستان در راه است.
فلاحی تاکید کرد: مسافری شدن بازارچه مرزی سیرانبند نقش مهمی در رونق اقتصادی بانه و ایجاد اشتغال دارد و امیدواریم به زودی تحقق یابد و مشکلات موجود به حداقل برسد.
در پایان این مراسم مسئولان، خانواده شهدا و ایثارگران، اقشار مختلف مردم به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور در گلزار شهدای آرامستان سلیمان بگ، مزار شهدا را غبار روبی و عطر افشانی کردند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.