در این مطلب آمده است: بی انصافی است بگوییم اقدامی صورت نگرفته و تلاش ها را نادیده بگیریم ولی متأسفانه در کالپوش با 22 هزار تن جمعیت که 51 درصد جمعیت شهرستان را به خود اختصاص داده، می طلبد خدمات بیشتری برای مردم انجام شود و باید عنایت داشت اگر شهرستان میامی، منطقه ویژه اقتصادی شود مطمئنا اعتبارات بیشتری برای این منطقه جذب خواهد شد.
علی اصغر وزیری خطاب به دکتر حسینی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی چنین گفت: اگر مروری بر اقدامات انجام شده داشته باشیم، انصاف نیست در حضور مسئولین تنها از کاستی ها بگوییم، در واقع برق و گازرسانی به روستا و خدمات دیگری که در کالپوش صورت گرفته جای تقدیر و تشکر دارد.
در ادامه می خوانیم: در این منطقه که در حدود 6 سال است به بخش مبدل شده، بیشترین اخذ وام های مسکن متعلق به کالپوش بوده است. در طلوبین 230 پروانه ساخت صادر شده و این امر مانع مهاجرت مردم از روستاها می شود و این هدف، نیاز به ایجاد بنیاد مسکن و ثبت اسناد در روستا را بر ما مبرهن می سازد.
در سال 85 مهندس سعیدی کیا به روستای طلوبین آمد و اسناد مالکیت حفر چاه را به صورت رایگان واگذار کرد که این اتفاق مساعدی در آن سال بود. این اسناد به هشت نفر تعلق گرفت و 600 الی 700 پرونده تشکیل شد. اکنون با گذشت 2 سال تعداد 100 نفر که هزینه هم برای اسناد واریز کرده اند از سوی بنیاد مستضعفان به بنیاد مسکن ارجاع داده و بنیاد مسکن هم به ثبت اسناد آن ها را ارجاع می دهد و این چرخه ادامه دار سبب شده در طلوبین با وجود واریز مبالغ، هنوز شخصی جهت زمین های مسکونی یا حتی زراعی سندی دریافت نکرده باشد و تنها هشت نفر این اسناد را به صورت نمادین در اختیار دارند.
در نهایت می خوانیم: در روستای طلوبین با این حجم بالای بارندگی، مردم از 24 ساعت تنها یک ساعت آب دارند که این هم با تنش ها و درگیری های زیادی همراه است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.