محمد فلاحی روز جمعه همزمان با نخستین روز از دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه شاخص های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این مناطق با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.
وی افزود: وضعیت مناطق مرزی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست چون در دوران رژیم منفور پهلوی مردم این مناطق از کمترین امکانات رفاهی، درمانی و خدماتی محروم بودند.
فلاحی اضافه کرد: اکنون همه روستاهای نقطه صفر مرزی این شهرستان از نعمت برق برخوردارند و بیش از 70 درصد روستاها و 99 درصد شهرهای این شهرستان نیز دارای شبکه گاز هستند که برخورداری از این امکانات از برکات پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش و پشتکار دولتمردان نظام است.
وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر شهرستان بانه در زمینه صنعت، تولید و اشتغال یاداور شد: پیش از انقلاب حتی یک کارخانه در این منطقه نبود اما اکنون بانه به یکی از قطب های تولید لامپ کم مصرف در کشور تبدیل شده است.
فلاحی ادامه داد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، شهرک های صنعتی و رونق صادرات از دیگر پیشرفت اقتصادی و صنعتی شهرستان مرزی بانه است که بعد از پیروزی انقلاب بویژه در دهه اخیر ایجاد شده است.
فرماندار بانه گفت: در بخش کشاورزی و دامپروری نیز پیشرفت چشمگیری داشته ایم و با همت کشاورزان در تولید بسیاری از محصولات به خودکفایی رسیده و در بخش دام و طیور مازاد بر نیاز شهرستان تولید داریم که به مناطق و شهرهای همجوار صادر می شود.
وی به پیشرفت های بخش فرهنگی این شهرستان مرزی نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری چندین جشنواره و همایش علمی و فرهنگی از دیگر دستاوردهای انقلاب در این خطه مرزی است که به صورت منطقه ای و بین المللی برگزار می شود.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.