به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا اقبال بهمنی روز پنجشنبه در همایش نقش روحانیت در چهل سال همگامی و بالندگی انقلاب اسلامی در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: هر تمدنی ظهور و سقوطی دارد اما از آنجا که خداوند حافظ تمدن اسلامی است، این تمدن فراز و نشیب ها را پشت سر گذاشته و سقوطی نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب، حرکت تمدن اسلامی سرعت بیشتری گرفت، افزود: در خلال همه این سال ها دشمنان می خواستند تا نور این تمدن را خاموش کنند ولی به اراده خدا و اولیا برگزیده، انقلاب هر روز بیش از پیش نورانی شد.
ماموستا بهمنی با اشاره به اینکه حق‌ ستیزی در همه ادوار وجود داشته است، یادآور شد: امروز مصداق نمرودها، فرعون‌ها و ابوجهل‌ها، در استکبار جهانی متجلی شده است.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در حالی چهلمین سال پیروزی خود را جشن می‌گیرد که دشمنان می‌گفتند این انقلاب چهل سالگی خود را نمی بیند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج، 40 سالگی انقلاب اسلامی را دوران پختگی آن اعلام کرد و گفت: مسئولین نظام اسلامی در دهه پنجم عمر انقلاب، مسئولیت های سنگین ‌تری دارند.
ماموستا بهمنی حضور پررنگ روحانیت در عرصه رسانه و فضای مجازی برای تبیین دستاوردهای انقلاب را ضروری دانست و افزود: اسلحه دشمن امروز متفاوت شده و با القای ناامیدی و ناکارآمدی نظام اسلامی ورود پیدا کرده است.
وی با اشاره به تقدیم 5400 شهید در کردستان برای استقرار و تثبیت نظام اسلامی اظهار داشت: بخشی از این شهدا روحانیون هستند که جان خود را فدا کردند تا نظام الهی حاکم شود.
ماموستا بهمنی به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بر حرکت های آزادیخواهانه دنیا اشاره کرد و گفت: امروز دشمن با آگاهی از این تاثیر می خواهد نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد که روحانیون باید سربازان خط مقدم این جبهه باشند و با دشمن مقابله کنند.
وی به مسئولین هم توصیه کرد با برنامه ریزی دقیق و نظارت بیشتر از منابع غنی کشورمان برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم، استفاده بیشتری کنند.

٭٭ احیای تفکر اسلامی در سایه انقلاب
امام جمعه اهل تسنن کامیاران هم در این همایش، پیروزی انقلاب اسلامی را پیروزی ایمان بر الحاد و مستضعفان بر مستکبران اعلام کرد و اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی بشارتی قرآنی است که حاکمیت آینده دنیا را از آن صالحان دانسته است.
ماموستا توفیق قربانی با بیان اینکه امام راحل از هر فرصتی برای معرفی اهداف انقلاب استفاده می کرد، افزود: امام در حالی تفکر اسلامی را احیا کرد که 14 قرن از آن می گذشت و قرائت های انحرافی از دین پدید آمده بود به همین دلیل راه مقابله با آن را پیاده شدن احکام اسلامی در قالب حکومت اسلامی می دانست.
وی به نقش روحانیت کردستان در پیروزی انقلاب اسلامی و استحکام آن اشاره کرد و یادآور شد: 70 نفر از روحانیون این استان زیر سخت ترین شکنجه ها برای استقرار و تثبیت نظام اسلامی به شهادت رسیدند و از هدف خود برنگشتند.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.