مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: در زمینه کم‌تیراژی کتاب، دغدغه و نگرانی داریم و راه فراوانی وجود دارد که این دغدغه را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فریدونی در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب قرار داریم، باید گفت که اگر بخواهیم حس رکود و پیری برای چرخه و سیکل حرکت ارزشی انقلابی و رشد و پیشرفت به وجود نیاید هیچ گاه نباید از کتاب غافل شویم.

وی افزود: نهضت اسلامی حاصل نهضت کتاب و کتابخوانی و توجه به ارزش‌های دینی در دهه 40 و 50 و نقش جوانان در این دو دهه بوده است.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد ادامه داد: هر جغرافیای ایران ویژگی و جغرافیای فرهنگی خاص خود را داشته و از گذشتگان دور ونزدیک به ما رسیده است.

فریدونی اضافه کرد: مطالعه، نیاز اندیشه‌ورزی است که برگرفته از نیاز انسان است و نتیجه اندیشه باید پیشرفت در این دنیا و رستگاری در آن دنیا باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌ها حاصل مطالعه بزرگان بوده و چکیده اندیشه‌ها از طریق کتاب به تاریخ‌ها منتقل شده است.

این مسؤول تصریح کرد: مطالعه در شکل‌گیری، ارتقا و رشد تمدن‌ها نقش بسزایی داشته ونقش اصلی را در تمدن‌سازی ایفا کرده که تاریخ اسلام گویای این موضوع است.

مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد افزود: هر جا تمدن رو  به زوال است یا زوال یافته، دردش بی‌کتابی بوده است.

فریدونی ادامه داد: مطالعه در پیروزی انقلاب اسلامی، مدیریت جنگ تحمیلی و مسیر پیشرفت ایران در طول تاریخ نقش خود را به نحو درست ایفا کرده است.

وی اضافه کرد: در زمینه کم‌تیراژی کتاب دغدغه و نگرانی داریم و راه فراوانی وجود دارد که این دغدغه را رفع کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: راه هموار است و تلاش مضاعفی نیاز است تا به جای چندین هزار تیراژ کتاب، چند میلیون تیراژ کتاب داشته باشیم.

مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: از نشانه‌های خوب جامعه می‌توان به نقش کتابخوانی در تکنولوژی، رفتار جامعه، ویژگی‌های روانی، جامعه‌شناختی و توجه به فرهنگ اشاره کرد.

فریدونی افزود: تاکنون 22 نمایشگاه استانی کتاب در استان‌ها برگزار شده که تا پایان امسال، 6 نمایشگاه استانی کتاب در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای برپایی نمایشگاه استانی کتاب در هر استان 20 میلیارد ریال هزینه به همراه دارد که با اهتمام و توجه مسؤولان استانی و مدیران فرهنگی شاهد برپایی این فستیوال فرهنگی در استان‌ها هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.