به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، یکصد و سی و هشتمین ویژه برنامه در کوی نیکنامان در آستانه ایام الله دهه فجر و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور خانواده‌های معزز شهیدان انقلاب اسلامی علی زمانی و علی اصغر بیک‌وردی قاسم آبادی امروز در این فرهنگسرا برگزار شد.
علی اصغر بیک وردی قاسم آبادی متولد هفتم آذر 1331 در تهران 21 بهمن 1357 در مبارزات خیابانی فلکه شمیران نو و علی زمانی متولد 9 خرداد 1342 در تهران 15 دی 1357 در مبارزات خیابانی، خیابان تهران نو، به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
برادر شهید زمانی در این آیین اظهارداشت: برادرم 16 ساله بود که به شهادت رسید. خاطرم هست که در روزهای مبارزه با رژیم پهلوی، همراه با همدیگر به تظاهرات‌ می‌رفتیم.
وی گفت: ما در بسیاری از تجمعات تهران از جمله روز 17 شهریور شرکت داشتیم و خیلی از ظلم‌ها را به چشم خود دیدیم.
برادر شهید زمانی افزود: ماجرای شهادت ایشان هنوز هم دردناک‌ترین اتفاق زندگی من است چرا که در آغوش خودم او را با تیر زدند و به شهادت رساندند و جالب است بدانید که حتی پول آن 2تیری که به برادرم شلیک کرده بودند را از ما دریافت کرند، لحظات آخر با لبخند از دنیا رفت. از دست رفتن برادر در آغوشم غم و اندوه بسیار بزرگی است که هیچ گاه فراموش نخواهم کرد.
همسر شهید بیک‌وردی قاسم آبادی نیز در این آیین گفت: ایشان از جمله شهیدانی هستند که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند، نزدیک به 2سال در کنار ایشان زندگی کردم و از ایشان یک فرزند به یادگار باقی مانده است.
وی افزود: خاطرم هست که در روزهای مهم و تعیین‌کننده انقلاب که بسیاری از جوانان در مبارزه با رژیم پهلوی به شهادت می‌رسیدند، ایشان به من گفت که ما باید تدارکات و تجهیزات لازم برای مبارزان را فراهم کنیم. یکی دو طاق پارچه در خانه داشتیم، از من اجازه گرفت و آنان را با خود برد که به عنوان کفن برای خیل عظیم شهدا استفاده کند.
همسر شهید بیک‌وردی قاسم آبادی اضافه کرد: در روزهای منتهی به 22 بهمن و پیروزی انقلاب، ایشان آرام و قرار نداشت و شب و روز در خیابان‌ها به مبارزه می‌پرداخت. وقتی از ایشان خواستم که کمی استراحت کند، به من گفت که چگونه می‌توانم استراحت کنم در حالی که جوانان بی‌گناه به راحتی توسط شاه کشته می‌شوند؟ ایشان در نهایت 21 بهمن و مصادف با شب پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسید.
سخنرانی مذهبی حجت‌الاسلام و المسلمین حمید وحیدی، قرائت دعای پر فیض زیارت عاشورا و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) و تجلیل از خانواده‌های شهیدان علی زمانی و علی اصغر بیک وردی از دیگر بخش های ویژه برنامه در کوی نیکنامان بود.
این ویژه برنامه با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرور آموزه‌های دینی مناسبتی، ترویج سبک زندگی شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و شهدا، ترویج باورهای دینی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه هر هفته در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.