به گزارش ایرنا، پس از معوق شدن حقوق کارکنان و کارگران شهرداری روز دوشنبه چند آتش نشان مقابل شهرداری سنندج جمع شده و خواستار تلاش مسئولان این نهاد برای پرداخت حقوق خود شدند.
حشمت اله صیدی روز سه شنبه با حضور در یک برنامه تلویزیونی با عنوان (خور هه لات) شبکه استانی دلایل عدم به موقع پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری را برای اطلاع مردم تشریح کرد.
وی اظهار داشت: درآمد سرانه مردم شهر سنندج کمتر از میانگین کشوری است و ما دارای کمترین درآمد سرانه در بین تمام مراکز استان ها هستیم.
شهردار سنندج افزود: شرایط اقتصادی موجود جامعه موجب شده درآمد شهرداری های سراسر کشور کاهش یابد و بسیاری از شهرداری ها در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران خدوم دچار مشکل شوند.
وی تاکید کرد: در شرایط فعلی عدم پرداخت به موقع حقوق آن هم برای قشر خدوم کارگر واقعا بسیار سخت و دشوار است لذا به عنوان شهردار از بابت این تاخیر در پرداخت ها از کارکنان و کارگران بخش های مختلف شهرداری و خانواده گرانقدر آنها عذر خواهی می کنم.
صیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیروهایی که طرف قرارداد شهرداری هستند 2 ماه حقوق خود یعنی ماه های آذر و دی را دریافت نکرده اند، گفت: بخشی از نیروها هم نظیر نیروهای 87 روزه و آژانس های طرف قراردارد بین سه تا چهار ماه است که حقوق نگرفته اند.
وی یادآور شد: مطالبات زیادی از ادارات، سازمان ها، ارگان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی داریم و تلاش بسیار زیادی برای وصول این مطالبات از طریق مسئولان استانی انجام داده ایم.
شهردار سنندج افزود: همواره در ماههای پاییز و زمستان شهرداری ها با کاهش درآمد روبرو هستند و همین امر موجب می شود شهرداری ها در پرداخت به موقع حقوق دچار مشکل شوند.
وی یادآور شد: حذف یکی از بندهای درآمدی شهرداری ها هم از ابتدای سال جاری موجب شده که درآمد شهرداری های سراسر کشور کاهش محسوسی داشته باشد.
صیدی تاکید کرد: سال گذشته هم در این برهه بیش از دو ماه از حقوق کارکنان پرداخت نشد که با پیگیری ها و وصول بخشی از مطالبات توانستیم در ایام پایانی سال گذشته نسبت به پرداخت حقوق معوقه و عیدی اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه اولویت نخست مدیران شهرداری کسب در آمد و پرداخت حقوق معوقات کارکنان و کارگران است، گفت: با تمام توان تلاش خود را برای بروز رسانی حقوق به کار خواهیم گرفت.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.