فرماندار شهرستان آبیک گفت: پرسنل شهرداری خاکعلی از شهرهای شهرستان آبیک، حدود پنج ماه معوقه حقوق دارند که پیگیری و تلاش برای رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفته و ادامه دارد.

شهرام احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره تاخیر در پرداخت حقوق و معوقات پرسنلی شهرداری خاکعلی از شهرهای شهرستان آبیک اظهار کرد: وضعیت شهرهایی مانند خاکعلی از لحاظ درآمدهای محلی و محل أخذ عوارض، تقریبا ضعیف است.

وی افزود: همان‌گونه که ساخت و ساز به نوعی در کشور راکد است، در شهرخاکعلی هم تعداد ساخت و سازها کم است و آمار صدور پروانه‌های ساختمانی هم پایین است.

فرماندار شهرستان آبیک با بیان اینکه شهرداری خاکعلی درآمد پایدار دیگری ندارد، ادامه داد: تمام نگاه شهرداری خاکعلی معطوف به پرداخت ارزش‌افزوده‌ای است که در طول ماه به حساب این دستگاه خدمات‌رسان پرداخت می‌شود.

احمدپور اضافه کرد: میزان ارزش‌افزوده‌ای که به حساب شهرداری خاکعلی واریز می‌شود، بسیار ناچیز بوده و کفاف هزینه‌های جاری و غیره را نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری خاکعلی مبلغی را به عنوان بدهی در تشکیلات خود دارد که از گذشته به ارث رسیده که توان و تلاش مدیریت شهری این شهر را می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان آبیک بیان کرد: شهرداری خاکعلی ماهانه به طور علی‌الحساب، مبلغی را به حساب پرسنل واریز می‌کند گرچه پرسنل این شهرداری، حدود پنج ماه معوقه دارند و تسویه نشده‌اند.

احمدپور افزود: به شهردار خاکعلی اعلام شده از پرداخت هر گونه وجهی به هر پیمانکاری به جز پیمانکار خدمات شهری، خودداری کرده و هزینه‌ها صرف پرداخت حقوق پرسنل شود.

وی با بیان اینکه کمک‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به شهرداری‌ها مدتی است قطع شده، ادامه داد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته، تعدادی از شهرداری‌های استان قزوین حتی شهرداری‌های بزرگ با مشکل تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل مواجه شده‌اند.

این مسؤول اضافه کرد: با استاندار قزوین و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین جلسه برگزار شده و تدبیر لازم باید اندیشیده شود؛ لازم است مساعدتی صورت گیرد تمام معوقات پرسنل شهرداری خاکعلی تا پایان امسال پرداخت شود.

فرماندار شهرستان آبیک در خصوص بدهی شرکت مگسال ناشی از عوارض ساخت و ساز به شهرداری خاکعلی خاطرنشان کرد: طی جلسه‌ای با حضور استاندار قزوین در شرکت مگسال، مدیران این شرکت اذعان کردند در گذشته برای برخی از ارگان‌ها به صورت رایگان زمین واگذار کرده؛ زمین‌هایی که عمدتا کاربری‌های عمومی دارد که می‌توان به سالن ورزشی و کلانتری و غیره اشاره کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.