خالد جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری در مرحله اول اشتغال پایدار روستایی یک هزار و 300 میلیارد ریال برای استان سهمیه تخصیص داده بودند که یک هزار و 150 میلیارد ریال از این میزان در حوزه کشاورزی جذب شد.
وی با اشاره به اینکه سهم کشاورزی از این میزان تخصیص حدود 45 درصد بود، افزود: با تلاش های انجام شده در راستای حمایت از تولید بخش کشاورزی میزان جذب شده در این بخش حدود 126 درصد سهمیه است.

** تسهیلات اشتغال پایدار روستایی فرصتی طلایی برای کشاورزی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای شهرهای مرزی چهار درصد و سایر شهرستان ها نیز 6 درصد اعمال می شد که یک فرصت طلایی برای بخش کشاورزی بود این استان توانست قسمت عمده آن را جذب کند.
وی تاکید کرد: تسهیلات جذب شده این استان در زمینه های مختلف از جمله دام، طیور، صنایع تبدیلی و غذایی، زراعت، گلخانه ها اینها بود و جهت گیری این سازمان در اعطای تسهیلات نیز در راستای توسعه صنایع و واحدهای فرآوری بود.
جعفری یادآور شد: در این راستا تلاش داریم بتوانیم در فرآوری در محصولات کشاورزی بحث زنجیره ارزش را در استان توسعه داده و با سیاست های حمایتی دولت سرمایه گذاران را به این سمت هدایت کنیم.
وی گفت: با توجه به این رویکرد و افزایش امکان نگهداری و انبار محصولات کشاورزی استان برای توسعه زیرساخت های فرآوری محصولات در بحث سیلو سازی درصدد هستیم ظرفیت 560 هزار تنی استان را به یک میلیون تن برسانیم و علاوه بر آن بخش احداث سردخانه ها نیز ورود کردیم تا بتوانیم ظرفیت فعلی را به سه برابر برسانیم.
کردستان با بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد باغی و زراعی وجود دارد و سالانه بیش از 2.5 میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی (زراعی، باغی) برداشت می شود.
در این استان در مجموع 38 هزار هکتار انواع باغ های محصولات هسته دار و بدون هسته وجود دارد و سالانه بیش از 270 هزار تن انواع محصولات باغی در استان برداشت می شود.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.